خواف | رئیس دادگستری خواف: مددکاران، مشاوران امین خانواده هستند

کارشناسان اورژانس اجتماعی، مددکاران مراکز مثبت زندگی و جمعی از کارشناسان بهزیستی خواف در نشستی با رئیس دادگستری شهرستان در خصوص آسیب‌های اجتماعی، گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این نشست علمی تخصصی، مددکاران و روان‌شناسان حاضر، به طرح مشکلات و موضوعات مبتلا به در این مراکز پرداختند و رئیس دادگستری شهرستان، جوانب حقوقی این مسائل را تشریح کرد.

به گفته رئیس بهزیستی خواف،  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهم در دستگاه قضا می‌باشد که با همکاری اورژانس اجتماعی و سایر نهادهای اجتماعی، محقق می‌شود.

علی رضازاده ضمن تأکید بر حفظ حقوق زنان و کودکان در دعاوی و بحران‌های خانوادگی گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن حسب تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم  قوه  قضائیه، باید تمام ادارات، نهادها و همه افراد تاثیرگذار همکاری کنند که علما و روحانیون در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ۶۰ درصد جرایم ارتکابی در خواف، توهین، ایراد ضرب و جرح عمدی و تهدید است، یعنی آستانه تحمل مردم پایین آمده و ایثار و گذشت آنها کم شده است.

رئیس دادگستری خواف ادامه داد:  ۴۰ درصد از دعاوی حقوقی مربوط به ‌اختلافات خانوادگی است که متاسفانه  در بیشتر دعاوی خانوادگی که در دادگاه مطرح می‌شود، نگاه طرفین بر طلاق است.

وی تأکید کرد: وظایف اورژانس اجتماعی و مددکاران بهزیستی، در کنترل و کاهش آسیب‌ها بسیار حساس و سنگین است و لذا باید با دقت و آرامش، تنش‌ها را کاهش داد و در عین حال، بر حفظ حقوق زنان و کودکانی که درگیر این دعاوی می‌شوند تأکید نمود.

وی نقش مددکاران را در بحث ارشاد خانواده بسیار حائز اهمیت دانست و آنها را مشاوران امین خانواده دانست.

رضازاده همچنین دفاع از حقوق کودک را جزو مسائلی برشمرد که باید به صورت جد پیگیری گردد.

رئیس دادگستری خواف در ادامه، در خصوص نحوه تعیین حضانت، شرایط نگه داری کودک در زمان جدایی و نحوه استرداد جهیزیه و گرفتن مهریه، مطالبی را بیان کرد.

کد خبر 45322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد