عدالت در توزیع اعتبارات و خدمات باید محور کارهای بهزیستی باشد

مدیر کل بهزیستی بر نظارت مستمر، فعال و مؤثر بر عملکرد مجموعه‌ها و مؤسسات غیر دولتی که با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کنند تأکید کرد.

مسعود فیروزی در نشست اجرایی با کارشناسان مسؤول ستادی در بخش‌های تخصصی این نهاد گفت: هیچ مدیری در پشت‌میزش از مسائل و مشکلات حوزه‌اش آگاه نمی‌شود بلکه باید نظارت میدانی را در اولویت کاری‌اش قرار دهد.

وی ادامه داد: رفتار، واکنش‌ها، ارتباطات فردی و اجتماعی و نظارت بر زیرمجموعه‌ها باید به گونه‌ای باشد که شایستگی قرار گرفتن مدیر در جایگاه مدیریتی را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه از چالش و مباحثه مدیران با کارشناسان زیرمجموعه‌ها استقبال می‌کند گفت: چالش و مباحثه اگر مفید و سازنده باشد باید تقویت گردد و اگر موجب کاستی در خدمت شود یا کارها را متوقف یا کم‌سرعت کند باید از آن پرهیز شود.

فیروزی توزیع عادلانه‌ی خدمات بین اعضای جامعه‌ی هدف را یک اصل مدیریتی دانست و گفت: توزیع اعتبارات شهرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که احساس شود عدالت کاملا رعایت می‌شود و هیچ تبعیضی بین شهرستان‌ها یا گروه‌های هدف وجود ندارد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه گفت: از ظرفیت سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی و همچنین مراکز غیر دولتی بخصوص مراکز مثبت زندگی، به نحو احسن در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین در خصوص بهره‌گیری از فضای مجازی برای توسعه آگاهی‌بخشی جامعه از فعالیت‌های بهزیستی گفت: باید مراقب چالش‌ها و تهدیدهای این فضا باشیم و مراقب باشیم از آسیب‌های این فضا غفلت نکنیم.

وی با ذکر اینکه مناسبت‌های مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی، یک فرصت برای طرح مطالبات جامعه هدف است گفت: کارشناسان بهزیستی، در بخش‌های تخصصی خود دانش بالایی دارند و باید این دانش به نفع جامعه‌ی هدف در رسانه‌های استان بازتاب داشته باشد.

عدالت در توزیع اعتبارات و خدمات باید محور کارهای بهزیستی باشد

وی اضافه کرد: هر یک از حوزه‌های تخصصی باید در مناسبت‌های مرتبط با بخش خود، مقالات، مصاحبه‌ها، اطلاع‌رسانی‌های مختلف و گزارش‌های عملکردی را در دستور کار داشته باشد و از زمینه‌ای که رسانه‌ها فراهم می‌کنند بیشترین بهره را در مطالبات گروه هدف و ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی ببرد.

وی خواستار افزایش صحت و سلامت در اجرای فرایندهای عملکردی و خدمتی در بهزیستی شد و گفت: شما عصاره‌ی تصمیمات بهزیستی را به جامعه نشان می‌دهید و به همین جهت، سرآمدان خدمت در سازمان محسوب می‌شوید و عملکرد و رفتار شما باید به گونه‌ای باشد که اعتماد بیشتر مردم، گروه‌های هدف و مسؤولان اجرایی را به سازمان جلب کند.

وی گفت: کارهای درست را باید درست انجام دهیم و نتایج عملکردهای مهم و صحیح در خدمت به مردم را باید به جامعه و مسؤولان بخوبی منتقل کنیم.

فیروزی تصریح کرد: من انتقادپذیرم و هر کس در هر جایگاهی و هر مسؤولیتی در سازمان هست یا هر عضو جامعه هدف می‌تواند پیام و نظر خود و حتی انتقاد و شکایت خود را از من و عملکردم مطرح و به من منتقل کند و خیلی خوشحال خواهم شد که مدیران و کارشناسان بهزیستی، مرا نقد کنند و از راهنمایی و مشورت خود محروم نسازند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین خواستار بکارگیری دانش نظری در طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی بهزیستی شد و گفت: کارشناسان مسؤول در بخش‌های تخصصی باید ایده‌های خلاقانه و نظرات تخصصی خود را به صورت طرح‌های مدون و مکتوب به سطوح بالاتر ارائه دهند تا جایگاه علمی آنها بیش از پیش روشن شود و همچنین راه‌های عملی برای بهتر کردن کیفیت خدمات سازمان را نشان دهد.

کد خبر 45231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد