اطلاعیه | آغاز ثبت نام متقاضیان مسکن قانون جهش تولید مسکن ( جمعیت هدف فاقد مسکن سازمان بهزیستی )

با عنایت به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به استحضار می رساند براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام متقاضیان مسکن از ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸و به مدت یک ماه، از طریق مراجعه به آدرس الکترونیکی www.saman.mrud.ir امکانپذیر می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس www.saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام در شهرهایی انجام می‌شود که تأمین زمین شده است.

تعهد دولت ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی است که در ۸۰۰ شهر، زمین مورد نظر آن تأمین شده است.

میزان آورده اولیه در طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان و میزان وام دریافتی متقاضیان ۱۵۰ میلیون تومان بود؛ اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در این طرح این است که عدد تسهیلات و کارمزد آن متفاوت باشد و بر اساس گروه درآمدی و توان خانوارها تنظیم شده است.

قرار است پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره میزان آورده متقاضی و تسهیلات اعطایی ۴۰۰ میلیون تومانی در شهرها امروز در شورای عالی پول بررسی شود.

در نخستین مرحله از ثبت‌نام مسکن ۴ میلیون واحدی، تمام ۳۱ استان و شهرهایی که زمین در آنها تأمین شده است، امکان ثبت‌نام وجود دارد.

نخستین جلسه شورای عالی مسکن در ۱۴ مهر، با حضور و ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی بعد از این جلسه گفت: قانون جهش تولید مسکن که از رئیس جمهور به تازگی ابلاغ شد در تأمین نیاز مسکن کشور بسیار مؤثر و تشکیل شورای عالی مسکن به ریاست رئیس دولت، مشکلات و موانع موجود در راه اجرای تولید انبوه مسکن را برطرف می‌کند و به زودی وارد اجرای فاز نخست ساخت و سازها خواهیم شد.

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی که دارای شروط چهارگانه اعلام شده هستند به همراه شهر مورد تقاضا، باید توسط متقاضیان در سامانه وارد شود. بعد از پالایش اولیه و بعد از آنکه متقاضیان، واجد شرایط شناخته شدند از پذیرفته شدگان برای مراجعه حضوری به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مجری از جمله بنیاد مسکن، دعوت می‌شود تا سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا پالایش شود. بعد از کنترل سابقه ۵ سال سکونت پذیرفته شدگان و واجدان شرایط در استان‌ها، در نهایت تأیید نهایی به متقاضی داده می‌شود.

متقاضیانی که صحت مدارک آنها تأیید شده است به نظام بانکی برای تشکیل حساب سپرده مسدودی به نام خود معرفی و متعاقبا به پروژه‌های شروع شده و یا در حال احداث معرفی می‌شوند.

به محض تأمین اراضی در شهرهایی که زمین برای آنها در این مرحله تأمین نشده است، ثبت نام دوره دیگر آغاز می‌شود. همچنین متقاضیانی که شهر موردتقاضای آنها در این دوره از ثبت‌نام در لیست شهرها نیست باید منتظر باشند تا اراضی در شهر مورد تقاضای آنها تأمین شود.

بر اساس قیمت تمام شده و دشواری انجام کار از نظر تراکم و ارتفاع در شهرهای مختلف یک جدول متغیر از نظر میزان تسهیلات پیشنهاد به همراه کارمزد تسهیلات، پیشنهاد شده است. چنانچه پیشنهادهای ارایه شده با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تأیید و مصوب شود، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند نگرانی نداشته باشند، زیرا تمام مزایای موجود در طرح قانون جهش تولید مسکن مشمول آنها خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق زمانبندی در صورت مشارکت، پروژه‌ها، تحویل متقاضیان می‌شود.

کد خبر 45225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد