در رسانه | تنها ۱۷ درصد تعهد اشتغال کاشمر محقق شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر گفت: در نیمه نخست امسال تنها ۱۷ درصد از اشتغال تعهد شده این شهرستان به تعداد ۵۷۹ نفر محقق شده است.

اباذر میری روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: امسال تعهد اشتغال شهرستان سه هزار و ۴۱۳ نفر تعیین شده است که نسبت به پارسال ۸۰ درصد افزایش داشته اما تعداد دستگاه های دارای تعهد در این بخش از ۲۱ به ۱۳ دستگاه کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ۳۷ درصد تعهدات اشتغال سامانه رصد به آموزش و پرورش کاشمر اختصاص دارد اما این دستگاه نسبت به تعهد تعریف شده اعتراض دارد، افزود: تعهد اشتغال آموزش و پرورش کاشمر برای سال جاری ایجاد هزار و ۲۷۷ مورد اشتغال است که با توجه به نوع فعالیت این دستگاه، اگر بنا بود این میزان محقق شود باید در مهرماه انجام می‌شد ولی تاکنون تحقق این تعهد صفر است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر گفت: باید مشخص شود تعهد آموزش و پرورش شهرستان با چه رویکردی تعریف شده و اگر اشتباهی صورت گرفته، اصلاح شود.
میری گفت: با توجه به گذشت زمان تاکنون باید ۵۸ درصد تعهدات دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شد اما تا به امروز تعهد آموزش و پرورش با هزار و ۲۷۷ نفر، دامپزشکی با ۹ نفر و بنیاد شهید با ۳۲ نفر تعهد ایجاد اشتغال، همچنان صفر است.
وی در خصوص تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ که مربوط به حوزه بهزیستی و کمیته امداد است، گفت: در بهزیستی ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که کمتر از ۵۰ درصد کسانی که به بانک معرفی شدند تسهیلات دریافت کردند، در حوزه کمیته امداد هم باوجودی که ۲۴۳ نفر به بانک‌ها معرفی شده اند اما تنها حدود ۳۰ درصد معرفی‌شدگان این تسهیلات را دریافت کرده اند و این نشان می‌دهد در حوزه بانکی با مشکل جدی مواجه هستیم.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای کمیته امداد کاشمر در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون حدود ۲۴۳ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
علیرضا آرامیان با ذکر اینکه تاکنون ۷۸ نفر موفق به دریافت ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات شده اند، از کندی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها انتقاد و ابراز امیدواری کرد که بانک‌ها ضمن تسریع در پرداخت‌ها،  تسهیل‌گری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به سخت گیری بانک‌ها برای تامین ضامن گفت: زنان سرپرست خانوار برای تامین ضامن دچار مشکلات جدی هستند.
رییس اداره بهزیستی کاشمر نیز در این جلسه اظهار داشت: اگرچه همه ساله طی ماه‌های تیر تا شهریور ۶۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۶ به شهرستان ابلاغ می‌شد اما امسال تاکنون کمتر از ۲۰ درصد این اعتبارات ابلاغ شده است.
اعظم حسن‌زاده افزود: با توجه به اینکه فقط ۲۰ درصد تبصره ۱۶ اعطا می شود در این صورت نمی توانیم تعهد اشتغال امسال خود را به درستی انجام دهیم و فقط می‌توانیم اشتغال سال گذشته را تثبیت کنیم.
مدیر آموزش پرورش کاشمر نیز با انتقاد از تعهد تعریف شده امسال برای ایجاد اشتغال توسط این اداره گفت: ما در مدارس غیردولتی ۵۴۰ نفر نیرو به کارگیری می کنیم که همه ساله همین آمار درج می‌شود.
علی طاهریان عنوان کرد: این میزان تعهد امسال برای آموزش و پرورش کاشمر اصلا تحقق پیدا نمی‌کند و باید اصلاح شود، که در این خصوص مکاتباتی هم با استان انجام شده است.
کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

کد خبر 45070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد