بازدید نماینده رییس سازمان بهزیستی کشور از  منطقه زلزله زده اندیکا در استان خوزستان

نماینده رییس و رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی کشور به همراه رییس بهزیستی شهرستان و مسئول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و  امور بین الملل،محمدرضا کاظم زاده رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی کشور گفت:به دنبال زلزله اخیر منطقه اندیکا در ۵۰کیلومتری شهرستان اهواز،بازدید از این منطقه توسط تیم ستاد بحران استان خورستان و نمایندگان ستاد بحران کشور انجام گرفت.

وی افزود:منطقه اندیکا با ۵۹۰ روستا و ۶۰ هزار نفر جمعیت،در منطقه صعب العبور قرار گرفته و تراکم جمعیت در آن بسیار کم است به گونه ای که در هر روستا بین ۵تا ۱۰ خانوار سکونت داشته اند که به دلیل فرسودگی منازل و استفاده از سنگ و خاک در ساختمان بناها،استحکام زیادی ندارند و متاسفانه بر اثر زلزله بنای منازل تا حدود زیادی تخریب شده اند.
کاظم زاده گفت:در حدود ۱۵۰ نفر مددجوی بهزیستی که منازل آنها در زلزله آسیب دیده اند توسط تیم های محب و اورژانس اجتماعی بهزیستی شناسایی شده اند که با توجه به تفاهم نامه بهزیستی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،مبلغ ۵۰میلیون تومان از سوی بهزیستی جهت بازسازی بنای مسکونی به هر خانوار پرداخت می شود مشروط بر اینکه تخریب یا آسیب دیدگی منازل افراد از سوی بنیاد مسکن تایید شود.
وی افزود:مصوبه جدید دولت برای پرداخت های بلاعوض و یا تسهیلات،هنوز به نهادها ابلاغ نشده است اما بر اساس پرداختی های سال گذشته پیش بینی می شود مبلغ ۱۶۰ تا ۱۷۰میلیون تومان از سوی دولت و بهزیستی به خانوارهای زلزله زده برای بازسازی کامل بنای آسیب دیده پرداخت شود.
  

کد خبر 45001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد