بردسکن | معاینه چشم۲۰ کودک در روستاهای صعب‌العبور و دورافتاده بردسکن

۲۰ کودک ۳ تا شش ساله در ۴ روستای دورافتاده و صعب‌العبور شهرستان بردسکن مورد معاینه بینایی قرار گرفتند.

به گفته‌ی مجری برنامه‌ی غربالگری بینایی کودکان، این فعالیت در  اجرای برنامه تخصصی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری آمبلیوپی کودکان، با همکاری بهزیستی و امور عشایر و پایگاه غربالگری بینایی شهرستان انجام شده است.

ناهید روشنی گفت: این کودکان در روستاهای محمدزورآب، چشمه هادی، چشمه معدن سفید و چشمه سیاه که در مناطق عشایری قرار دارند مورد معاینه آمبلیوپی و اختلالات بینایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا استقبال کمتری از طرح غربالگری انجام شد  گفت: با وجود این در مجموع تعداد ۲۲۰۰ نفر از کودکان ۶-۳ سال مورد معاینه با دستگاه معاینه چشم و چارت E قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر مشکوک به تنبلی چشم بودند و برای معاینات دقیق تر به اپتومتریست ارجاع داده شدند.  

وی خاطر نشان کرد: امسال طرح غربالگری نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است و در حال انجام است.

وی اظهار داشت: از مشکلات انجام طرح می توان به فاصله دور بعصی از روستاها و مناطق عشایری اشاره کرد که این فاصله در بعضی موارد حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر می باشد و البته با افتتاح ۴ مرکز مثبت زندگی در شهرستان بزودی این امکان فراهم می‌شود تا غربالگری بینایی در این مراکز تا پایان سال انجام شود.

روشنی یادآور شد: تنبلی چشم اگر چه در ظاهر مشخص نیست، اما لازم است برای پیشگیری از این بیماری، کودکان به طور مداوم معاینه شوند تا از بروز آن جلوگیری شود و از این طریق به ارتقای سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک شود.

کد خبر 44985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد