همایش روز جهانی عصای سفید برگزار شد

همایش روز جهانی عصای سفید با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان همایش روز جهانی عصای سفید با حضور مدیرکل، معاون توانبخشی، جمعی از روشندلان و تشکل‌های مرتبط با آنها و تعدادی از مسئولین در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، گفت: اقلیت معلولین بزرگترین اقلیت در کشور و جهان است که دارای توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های مختلف هستند، این عزیزان توانسته اند هم در زمینه ورزشی مانند پارالمپیک با کسب عناوین و مدال های رنگارنگ باعث اهتزاز پرچم کشور عزیزمان شوند و هم در زمینه های هنری و علمی حضوری شایسته و درخشان داشته باشند.

ولی اله نصر با اشاره به قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت و گلایه از عدم اجرای کامل این قانون اظهار داشت: متاسفانه این قانون با توجه به اینکه چند سالی از تصویب و ابلاغ آن به دستگاه‌ها گذشته هنوز به صورت مطلوب اجرا نمی‌شود و حق و حقوق معلولین به درستی ادا نمی‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با نگاه و رویکردی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به جامعه هدف سازمان بهزیستی دارند امیدها برای اجرای این قانون افزایش یافته است و همانگونه که وزیر اعلام کردند؛ زمان تقاضا و خواهش از دستگاه ها در قبال انجام وظیفه دیگر گذشته است و دستگاه‌هایی که قصور و کوتاهی داشته باشند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، ما نیز در سازمان بهزیستی در زمینه پیگیری حقوق و مطالبات جامعه هدف از دستگاه‌های و نهادهای مسئول اقدامات لازم را خواهیم کرد.

نصر، دو موضوع مهم اشتغال معلولین و مناسب سازی را از اولویت‌های بهزیستی برشمرد و گفت: اجرای قانون ۳ درصد سهم اشتغال در دستگاه‌های دولتی و همچین فراهم کردن زمینه های ایجاد اشتغال مانند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و رصد معابر و مکان‌های عمومی در زمینه مناسب سازی، جهت تردد و استفاده‌ آسان افراد دارای معلولیت از جمله اموری است که به صورت جدی مورد مطالبه و پیگیری اداره کل بهزیستی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان از برگزار کنندگان این همایش به ویژه جامعه روشندل و معلولینی که در برگزاری این مراسم حضوری فعال داشتند تقدیر کرد.
 

کد خبر 44958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد