بر تعامل، افزایش همدلی و هم‌افزایی دوجانبه  تاکید شد

دکتر ولی اله نصر به همراه شورای معاونین این اداره کل، به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با سردار محمدرضا میرحیدری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان و سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در این دیدار، ضمن اشاره بر لزوم همکاری بین سازمانی در حوزه‌های مشترک کاری نیروی انتظامی و بهزیستی گفت: نیروی انتظامی برای افزایش همدلی، همکاری و هم‌افزایی با بهزیستی به خصوص در حوزه معاونت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر آمادگی کامل دارد.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: در استانی با وسعت اصفهان، مطالبه گری و همکاری متقابل سازمان‌ها در زمینه ماده ۱۶ برای رسیدگی و اسکان معتادان خیابانی حائز اهمیت بسیار است و یا در امر کودکان خیابانی و کودکان کار باید توجه داشت که عدم رسیدگی به این قشر و نادیده گرفتن لزوم همکاری آنها می‌تواند منجر به افزایش تعداد کودکان کار و رواج کار در چهارراه‌ها شود که مسلما آسیب‌های بسیاری را بدنبال خواهد داشت.

وی در راستای آموزش و آگاهی رسانی به جامعه هدف و کارمندان بهزیستی در رابطه با موضوعاتی چون؛ آسیب‌های مرتبط با خانواده، مسائل اجتماعی و امنیت اخلاقی در راستای به روز رسانی جامعه، اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی بهزیستی در رسیدگی به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و خانوادگی، بی توجهی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به قانون و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مسئول رسیدگی به آن آسیب است.

دکتر ولی اله نصر با اشاره به موضوع کودکان کار و کودکان خیابانی، گفت: ۱۱ دستگاه موظف به همکاری و برنامه‌ریزی برای این موضوع هستند، که متأسفانه برخی از این دستگاه‌ها همکاری لازم در این زمینه را انجام نداده و تمامی بار مسئولیت را بر دوش بهزیستی می‌اندازند و همین امرباعث می شود که نتوان با آن آسیب به درستی برخورد کرد.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی ها، ۸۵  درصد کودکان کار را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و به یقین ساماندهی این قشر نیاز به همکاری دستگاه‌هایی چون؛ سازمان اتباع خارجی و شهرداری را دارد که بدون همکاری  آنها رسیدگی به این کودکان  غیرممکن است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در ارتباط با مراکز ماده ۱۶ نیز این همکاری بین بخشی باید به وضوح دیده شود. چنانچه ۵ دستگاه می‌توانند در این حوزه اقدام به ایجاد مرکز نمایند اما متأسفانه به جز مرکز ۱۲۰ نفره بهزیستی در اصفهان و مرکز ایجاد شده توسط سپاه در مبارکه دیگر دستگاه‌ها همکاری لازم را  نداشته‌اند.

نصر به همکاری بین بخشی در رابطه با فرهنگ سازی و ترویج ارزش‌های مرتبط با خانواده و روابط سالم اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به تعدد شبکه‌های معاند در ترویج روابط ناسالم و تخریب ارزش های اجتماعی و خانوادگی، عدم همکاری سازمان‌هایی چون صدا و سیما با بهزیستی می‌توانند آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی بسیاری را به همراه داشته باشد.

در پایان نشست نیز رئیس پلیس راهور استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت رسیدگی به نیازهای افراد دارای معلولیت، ابراز امیدواری کرد: امید است بتوانیم با همکاری شهردار اصفهان و کادر جدید شهرداری بخصوص معاون حمل و نقل، در امر رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولین عزیز به ویژه در امر مناسب سازی، اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرهنگ محمدرضا محمدی ادامه داد: وظایف بسیاری در این راستا برای سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی تعریف شده است که متأسفانه بسیاری از آنها تا به حال نادیده گرفته شده‌اند که مسلما با تلاش ما و دیگر سازمان‌های متولی و  با مطالبه گری جدی، رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت محقق خواهد شد.

بر تعامل، افزایش همدلی و هم‌افزایی دوجانبه  تاکید شد

بر تعامل، افزایش همدلی و هم‌افزایی دوجانبه  تاکید شد

بر تعامل، افزایش همدلی و هم‌افزایی دوجانبه  تاکید شد

کد خبر 44879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد