دیدار نماینده ولی فقیه در استان لرستان از نمایشگاه توانمندیهای معلولان + تصاویر

نماینده ولی فقیه در استان لرستان از نمایشگاه توانمندیهای افراد دارای معلولیت بمناسبت روز جهانی نابینایان و عصای سفید دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان از نمایشگاه توانمندیهای افراد دارای معلولیت بمناسبت روز جهانی عصای سفید با شعار (دنیایی بهتر برای نابینایان با رهایی از بر چسب ها دیدن کرد.)

..............

دکتر کرم یاری ضمن قدر دانی از حضور نماینده ولی فقیه در جمع افراد دارای معلولیت،   هدف سازمان بهزیستی از توانمندسازی افراد دارای معلولیت را فرایندی خواند که نتیجه نهایی آن خروج معلولان از چرخه حمایت و رسیدن به خوداتکایی و خودکفایی و پیوستن به جریان اصلی زندگی است.
................

کرم یاری در ادامه با بیان اینکه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در سایه حقوق مساوی و فرصت‌های برابر امکان پذیر است، خاطر نشان کرد، افراد کم توان و معلول در جامعه امروزی بیش از آنکه به دنبال امتیازات ویژه باشند، خواهان ایفای نقش و کسب مسئولیت های برابر با دیگر اعضای جامعه هستند. لذا برداشته شدن موانع و ارایه تدابیر و راه حل های کارشناسانه، استعداد ها قابلیت‌های نهان این عزیزان را بروز می‌دهد و زمینه حضور فعال آنها را در اجتماع فراهم می‌کند.

..............

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان نیز ضمن قدر دانی از زحمات مدیران و کارکنان بهزیستی با بیان اینکه، برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق معلولان است گفت: واقعیت های اجتماعی نشان می دهد که معلولان از فرصت های کمتری برای اشتغال، آموزش و برابری های اجتماعی برخوردار هستند. حال آنکه معلولان و جانبازان بخشی از افراد جامعه به شمار می روند که همچون سایرین نیازمند دسترسی و استفاده از امکانات و خدمات عمومی هستند. اما وجود برخی موانع در چگونگی طراحی، معماری و مبلمان شهری بسیاری از فضاها به ویژه معابر عمومی، پارک ها، پیاده روها و فضاهای سبز را فاقد شرایط لازم برای دسترسی افراد معلول کرده است
............

در حاشیه این نمایشگاه که به همت فدراسیون ورزش های معلولان و جانبازان و همکاری بهزیستی استان برگزار شد، مسابقات ویلچر رانی، پرتاپ دارت، شطرنج و بوچیا برگزار شد و به نفرات اول تا سوم هدایایی تقدیم شد.

نمایشگاه معلولان

دیدار با معلملان

نمایشگاه معلولان

دیدار

کد خبر 44811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد