خدمات بهزیستی به نابینایان افزایش می‌یابد

معاون توانبخشی سازمان توانبخشی استان تهران از افزایش خدمات این سازمان به نابینایان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس، سید احمد خادم با اشاره به روز جهانی نابینایان یا عصای سفید اظهار کرد: شعار امسال "دنیای بهتر برای نابینایان، آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین" در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که ۱۹۹ هزار و ۱۷۹ نفر تحت پوشش بهزیستی استان تهران در حوزه هستند، افزود: ۱۸ هزار و ۵۲۴ نفر نابینا یا کم بینا از خدمات توانبخشی استفاده می‌کنند، که در نظر داریم علاوه بر بهره‌مندی از بیمه سلامت که اخیرا برای این عزیزان فراهم شده است، با هماهنگی موسسات خیریه برخی خدمات درمانی مانند جراحی‌های پرهزینه برای جمعیت تحت پوشش رایگان شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران درباره خدمت ویژه به نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سفید خاطر نشان کرد: به تعداد افراد نابینا و کم بینای تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران، عینک آفتابی درنظر گرفتیم که در اولین فرصت ارائه می‌شود.

خادم در رابطه با اقدامات موثر معاونت توانبخشی گفت: مراکز محله محور مثبت زندگی که اخیرا محقق شده است، ظرفیت خوبی برای جلب کمک‌های مردمی دارد تا در آینده‌ای نزدیک خیرین هر محله برای کمک به نیازمندان به این مراکز مراجعه کرده و امکانات و خدمات خود را به این مراکز ارائه دهند.

وی در پایان گفت: با همکاری ۵ تشکل ایران، چاوش، افق سبز، انجمن نابینایان ری و باور توانستیم بالغ بر سه میلیارد تومان کمک‌های مردمی را به ثمر برسانیم، البته با توجه به این که ۸۵ درصد بودجه سازمان بهزیستی متمرکز است کمبودی در راستای ارائه خدمات و امکانات وجود ندارد، اما امیدواریم با کمک مردم خیِّر با تمام توان به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی خدمت کنیم.

کد خبر 44803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد