پیام تبریک مدیر کل بهزیستی به مناسبت روز عصای سفید

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در متن پیامی با اشاره به شعار روز جهانی نابینایان با عنوان « دنیای بهتر برای نابینایان با آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین» عصای سفید را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، متن پیام محمد محمدی به این شرح است:

پانزدهم اکتبر، به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید، روزیست برای گرامی داشت کسانی که از دیدن محروم هستند  این روز برای اهمیت دادن به روشندلان، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای این افراد، «عصای سفید» نامگذاری شده اﺳﺖ.

عصای سفید را باید نماد روشن " احترام به حقوق جامعه نابینایان" دانست. نابینایان با تمام محدودیت‌ها به‌واسطه معلولیت، استعدادهای نابی دارند که با کمترین توجه شکوفا می‌شوند، موفقیت های افراد نابینا تلنگری برای جامعه است که این افراد با استفاده از عصای سفید خود که نشان دهنده استقلال آنهاست کار خود را پیش می برند.

نابینایان و کم بینایان متفاوت تر از قشرهای مختلف هستند، با وجود محدودیت ها، موانع و عدم دستیابی به مطالبات به حق خود همواره این پیام را به جامعه منتقل کرده اند، که محدودیت محرومیت نیست و می توان با قدری پشتکار و عزم جهادی به قله های رفع موفقیت رسید، با نگاهی به موفقیت های مختلف این قشر می توان نخبگانی از این دست را مشاهده کرد.

دسترسی آسان به امکانات آموزشی – مناسب سازی محیط برای حضور این افراد در جامعه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی یکی از نیازهای اساسی این گروه است که در قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز تاکید شده است.

اینجانب فرا رسیدن این روز را به تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز استان صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری و نیز اجرای کامل قوانین موجود، در پرتو تعالیم اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان و سرمایه های ارزشمند میهن اسلامی مان سهیم باشیم.

کد خبر 44585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد