۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
سلامت روان در جهان نابرابر

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پیامی فرا رسیدن هفته سلامت روان را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر ولی اله نصر به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت روان (18 لغایت 24 مهرماه)، پیامی صادر کرد.
متن پیام بدین شرح است:


                                                                            بسم الله الرحمن الرحیم
سلامت روان و ارتقای آن  همیشه به عنوان یکی از مهمترین برنامه های رفاه اجتماعی مطرح بوده و در صدر برنامه های سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت و مسئولیت اجتماعی قرار داشته است. شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های ناشی از آن و آسیب‌های خانواده‌های داغدیده ناشی از فوت عزیزان به دلیل کرونا نیز، بر اهمیت حفظ و ارتقای سلامت روان افزوده است. در همین راستا نیاز است که بر بستر شواهد علمی برنامه های متنوعی در این رابطه تدوین و اجرا گردد.
 گسترش مراکز مشاوره، ارایه آموزش‌های روانی و اجتماعی، آموزش مهارتهای زندگی، مداخله روانشناختی در حوادت و بلایا، پیشگیری و مداخله در طلاق، آموزش‌های پیش از ازدواج، خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، پیشگیری و درمان و کاهش آسیب اعتیاد، پیشگیری از معلولیت ها و اختلالات ژنتیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خشونت و خودکشی، از جمله فعالیت‌های بهزیستی در حوزه ارتقای سلامت روانی اجتماعی است.
هفته سلامت روان اجتماعی، زمانی مناسب برای برجسته ساختن تلاش‌های نهادهای متولی در این حوزه و اطلاع‌رسانی به جامعه و سایر دستگاه‌ها در راستای تأکید بر اهمیت موضوع و لزوم مشارکت در ارتقای برنامه‌های مربوطه است. اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت روان، امیدوارم تلاش های نهادهای متولی آن، منجر به ارتقای سلامت روان در آحاد جامعه گردد.

                                                                          دکتر ولی اله نصر

                                                                مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 44414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد