پیام تبریک مدیر کل بهزیستی به مناسبت هفته ملی کودک

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه باید حقوق کودکان را شناخت و برای احقاق آن تلاش کرد در متن پیامی روز جهانی و هفته ملی کودک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان در این پیام  آمده است: کودکان سرمایه و آینده سازان کشور هستند و هفته ملی و روز جهانی کودک فرصتی است برای اهمیت ‌دادن به جایگاه کودکان، چرا که کودکان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل داده و به عنوان نهال آینده کشور در حال رشد و پرورش هستند.

محمدی در بخشی از این پیام به پیمان نامه حقوق کودک به عنوان یک کنوانسیون بین‌المللی اشاره کرد و افزود: رعایت حقوق کودکان، بخصوص حق مشارکت کودکان، مندرج در کنوانسیون حقوق کودک و تنظیم نظام آموزشی بر مبنای این حق، بستر و شرایط لازم را برای پرورش تفکر مستقل در کودکان را فراهم می­ نماید.

کودکان به لحاظ ناتوانی در استیفای حقوق خویش نیازمند حمایت، به ویژه در بعد حقوق تربیتی هستند و خانواده به عنوان اولین مربی، مهم ترین نقش را در این زمینه ایفا می کند و این که کودک برای رشد کامل و متعادل شخصیتی خود می‌بایست در محیط خانواده و در فضایی (مملو) از خوشبختی، محبت و تفاهم‌بزرگ شود.

 اورژانس اجتماعی ۱۲۳ دوست خانواده‌ها، با داشتن کارشناسان و متخصصان آماده است تا به کودکان، پدرها و مادرهایی که در خانواده با مشکلاتی مانند خشونت، پرخاشگری و برخوردهای فیزیکی قرار می‌گیرند، کمک کنند. این کارشناسان مددکار و مشاوره خانواده هستند و در اولین هدفشان، حل مشکل در خانواده است و یکی از مهمترین فعالیت های آنها مداخله در بحران کودک آزاری است.

دنیای آزاد و زیبا حق طبیعی کودکان است  و مردم و خیرین دیار کریمان می توانند با یاری کودکان نیازمند و همدلی با خانواده های دارای فرزند معلول دنیایی زیبا و خاطره انگیز برای کودکان بسازند. به امید روزی که با همراهی و همدلی در جهت ایجاد دنیایی بکوشیم که در آن همه کودکان فارغ از شرایط و وضعیت زندگیشان، سالم و شاد رشد کنند.

کد خبر 44352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد