تأمین ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای ساماندهی معتادان متجاهر خراسان رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از تأمین ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای پرداخت مطالبات پیمانکاران مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ خبر داد.

رئیس کمیته نظارتی مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان با بیان این مطلب گفت: البته مطالبات پیمانکاران این مراکز بیش از این است

مسعود فیروزی گفت: مشکل مکان و اعتبار برای ادامه کار مراکز جمع‌آوری معتادان متجاهر استان همچنان مشکل اصلی در این خصوص می‌باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، باید هماهنگی بین نهادی سریع‌تر انجام شود که بتوانیم به موقع، معتادان متجاهر را از سطح پاتوق‌ها جمع‌آوری و در مراکز مستقر نماییم.

وی در مورد مراکز ماده ۱۶ در شهرستان‌ها نیز گفت: ۵ مرکز در شهرستان‌های بزرگ استان دایر شده که مقرر گردیده نصف هزینه‌ی این مراکز را شهرستان‌ها از محل اعتبارات شهرستان فراهم کنند و نیم دیگر توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تأمین گردد که در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و این مراکز مشغول خدمت رسانی‌ می‌باشند.

دکتر فیروزی یادآور شد: البته کل این اعتبارات و مبالغ برای نگهداری و سم‌زدایی معتادان متجاهر به مصرف می‌رسد ولی اگر بحث بازتوانی و توانمندسازی کامل مطرح باشد به اعتبارات بسیار بیشتری نیاز هست که امیدواریم این اعتبارات تأمین گردد و بتوانیم معتادان بهبودیافته را توانمند نموده و به زندگی اجتماعی مفید برگردانیم.

کد خبر 44347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد