کاشان| اختصاص صندلی ویژه سالمندان در ناوگان اتوبوس درون شهری شهرستان

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان از اختصاص صندلی ویژه سالمندان در ناوگان اتوبوس درون شهری برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.


ام‌البنین متقی‌نژاد گفت: پیرو اجرای مصوبات کمیته تکریم سالمندان و قول مساعد مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در جلسه این کمیته، همزمان با ۹ مهرماه «روز جهانی سالمندان»، صندلی‌هایی ویژه سالمندان در اتوبوس‌های شهری به منظور تأمین آرامش و رفاه حال این گروه از شهروندان اختصاص داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طراحی امکانات عمومی شهر و فضای شهری باید به گونه‌ای باشد که افراد سالخورده و دارای معلولیت به راحتی و سادگی بتوانند از این امکانات شهری استفاده کنند خاطرنشان کرد: معلولیت و سالمندی اتفاقاتی دور از انتظاری نیست آن هم در شرایطی که تمام افراد در معرض انواع بیماری‌ها، حوادث و  تصادفات قرار دارند  و نیز جمعیت ایران به سمت پیری پیش می‌رود بنابراین رعایت ضوابط و اصول مناسب سازی، مساله‌ای است که باید به عنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان، رعایت عدالت شهروندی در استفاده از حمل و نقل عمومی برای تمام شهروندان از جمله سالمندان را ضروری دانست و افزود: زمینه سازی جهت ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان و افراد دارای معلولیت و دستیابی آنها به استقلال نسبی در بهبود شاخص‌های توسعه اجتماعی موثر است.
 

کد خبر 44206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد