اردوهای جهادی؛ کاهش فاصله بین مردم و مسئولین

اردوی جهادی پایگاه مقاومت شهید زرین بهزیستی استان با حضور دکتر ولی اله نصر مدیر کل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان به همراه رئیس و کارشناسان بهزیستی و فرماندار شهرستان فریدونشهر در منطقه پشت‌کوه فریدونشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر ولی‌اله نصر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.» گفت:  اردوهای جهادی با هدف ساماندهی و رفع فقر هر ماه در یک محله به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی در اصفهان، کلید خورد  تا با نگاه و نگرش مشارکتی، مردم محله در تعیین سرنوشت محله خود دخیل شوند و مشکلات و نیازهای افراد در محلات بهتر رفع شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: حرکت‌های جهادی؛ تنها یک کار عمرانی، فرهنگی و یا خودسازی نیست بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن در سه حوزه مردم واهالی مناطق محروم، شرکت‌کنندگان در این طرح‌ها و مسئولان و مدیران منطقه قابل بررسی است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، آمادگی برای مبارزه در راه‌ آرمان‌های انقلاب، خدمت‌رسانی فرهنگی، عمرانی، مذهبی، ورزشی و...، محرومیت‌زدایی و مطالبه‌گری از جمله اهداف این طرح است.  

نصر در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، معتادان متجاهر، متکدیان و غیره یادآور شد: این‌ها از جمله معضلاتی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شناسایی شده‌اند و لازم است برای جلوگیری از این موارد راهکارهای اساسی اتخاذ و اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح، مشارکت همه مسئولین در سطح استان را می‌طلبد و شایسته است تا مسئولین با حضور در سکونتگاه‌ها به ارزیابی و درک واقعی از مشکلات مردم بپردازند.

نصر گفت: در ادامه اجرای طرح محله محوری، این اردو با هدف بازدید و دیدار چهره به چهره از توانخواهان روستاهای پشت کوه فریدونشهر و ارزیابی شرایط توانخواهان آن منطقه برگزار شد.

وی ادامه داد: این فعالیت با حضور ۴ گروه ۵ نفره از تعداد ۵۹ توانخواه در۵۵ خانواده در  ۱۹ روستا  انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی کمک موردی و بیش از  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک‌های غیر نقدی به توانخواهان  تحت پوشش بهزیستی فریدونشهر در منطقه پشت‌کوه، اهداء شد.

نصر، خاطرنشان کرد: اجرای طرح غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی و برپایی کارگاه‌های  آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش خانواده در راستای ارتقاء سلامت روان ساکنین محلات و مناطق در مناطق صعب العبور از دیگر برنامه‌های این اردوی جهادی بود.

کد خبر 44044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد