میبد | طرح شنوایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال در میبد آغاز شد

رییس اداره بهزیستی میبد از آغاز طرح شنوایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال در مراکز مثبت زندگی خبر داد و گفت: شناسایی ، آگاهی و درمان سریع و به موقع اهمیت ویژه‌ای در کاهش و پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات شنیداری فرزندان دارد.

ایرنا : 

سید محسن فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اهمیت حس شنوایی در یادگیری و پیشرفت آموزشی کودکان را یادآور شد و افزود: سنین پیش از مدرسه، زمان طلایی یادگیری زبان و رشد مغز کودک است و کوچک‌ترین کم شنوایی حتی در یک گوش می‌ تواند در کاهش یادگیری تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: طرح شنوایی سنجی با هدف ردیابی و شناسایی اختلالات شنوایی در کودکان پیش از ورود به فرآیندهای آموزشی انجام می‌گیرد.

رییس اداره بهزیستی میبد به شنوایی نوزادان در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) که با همکاری مراکزوابسته به اداره بهزیستی شهرستان انجام می گردد نیز اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: طرح یاد شده سال ۹۹  به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک درشهرستان  اجرا نشد ولی امسال با همکاری مراکز مثبت زندگی زیر نظارت اداره  بهزیستی و با مشارکت شنوایی‌شناس از بخش غیردولتی و با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده‌است.

فلاح ادامه داد: در قالب  این طرح شنوایی شناسان همکار با اجرای سه آزمون استاندارد عملکرد بخش‌های مختلف سیستم شنیداری کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی گفت: هم اکنون این طرح در چهار مرکز مثبت زندگی در حال اجرا  است و از جمله عملکرد حوزه پیشگیری در سال جاری پرداخت هزینه سمعک به فرزندان نیازمند به سمعک به مبلغ ۱۴میلیون تومان می‌باشد.

وی همچنین تعداد افراد مبتلا به اختلال‌های شنوایی زیر پوشش اداره بهزیستی را ۳۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس شدت معلولیت ۱۱۲ از نوع خفیف ، ۱۲۹ نفر متوسط ، ۹۲ نفر شدید و ۱۸ نفر دچار مشکلات خیلی شدید شنوایی هستند.

هم اکنون ۲ هزار و ۲۷۲ نفر معلول زیر پوشش اداره یهزیستی هستند و مزکز این شهرستان ۱۰۶ هزار در در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 44029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد