دررسانه | ۱۰ درصد معلولان زیرپوشش بهزیستی خراسان رضوی ناشنوا هستند

مشهد- ایرنا- معاون امور توانبخشی اداره‌ کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد معلولان زیرپوشش این نهاد را معلولان شنوایی اعم از ناشنوا و کم شنوا تشکیل می‌دهند

حمیدرضا علیزاده رضایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ ناشنوا و کم شنوا در استان خراسان رضوی شناسایی شده که زیرپوشش خدمات مستمری و موردی هستند.

وی با اشاره به شناسایی و پوشش ۱۳۲ هزار شهروند معلول استان در بهزیستی ادامه داد: ۶ هزار نفر از معلولان شنوایی استان مستمری‌ بگیر هستند.

معاون امور توانبخشی اداره‌ کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به خدمات توانبخشی و کاشت حلزون به این گروه از معلولان گفت: پارسال ۱۹ میلیارد ریال برای خرید سمعک و باتری آن برای کمک به معلولان شنوایی استان هزینه شد.

وی افزود: معلولان شنوایی دارای توانمندی‌های بسیار هستند و گرچه دچار ناتوانی می‌باشند اما با استعدادهای فراوان و ذهن پویا امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف را دارند.

علیزاده رضایی ادامه داد: هم اکنون ۲۸۰ نفر از افراد معلول شنوایی زیرپوشش این نهاد دارای تحصیلات عالی و ۱۰۰ نفر نیز از آنان مشغول فعالیت حرفه‌ای ورزشی و جزو مدال آوران ملی و بین‌المللی هستند.

وی گفت: ۶ مراکز روزانه با خدمات دهی به ۴۱۴ نفر در این گروه معلولان در این استان فعالیت دارند که ۳۷۶ نفر آنان ماهیانه ۱۲ تا ۱۳ میلیون ریال یارانه دریافت می‌کنند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه دوران طلایی کاشت حلزون، در سنین زیر ۶ سال است افزود: با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی طرح غربالری شنوایی در بدو تولد برای نوزادان استان از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و تاکنون پوشش مطلوبی را داشته است.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد از افراد ناشنوا در حین تولد ناشنوا هستند و ۵۰ درصد معلولیت شنوایی ناشی از مشکلات ژنتیکی است.

هم اکنون ۱۹۲ هزار شهروند مددجو در خراسان رضوی زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی در این استان هستند.

کد خبر 43833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد