با پرداخت هزینه خدمات تعمیر کاشت حلزون و کمک‌هزینه کاشت از ناشنوایی مطلق ۶۹ نفر جلوگیری شد

در سال گذشته برای ۶۹ نفر از مراجعه کنندگان هزینه خدمات تعمیر کاشت حلزون و همچنین کمک هزینه کاشت حلزون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه اگر کاشت حلزون بین ۶ ماه تا ۶ سال انجام شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد، افزود: مبالغ پرداخت شده با توجه به اعتبارات موجود بین سه تا ۶ میلیون بوده است.

عسگری با بیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۹۴۲ ناشنوار در استان از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند، افزود: افراد دارای معلولیت ناشنوایی ۱۲/۶۸ درصد از معلولان استان را شامل می شوند که ناشنوایی آن بر اثر عوامل مادرزادی، حوادث، تصادفات، بیماری‌های خاص، عوارض دارویی و آلودگی‌های صوتی و پیرگوشی است.

وی خاطر نشان کرد: در استان یک مرکز شنوایی و یک موسسه خیریه برای ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری برای ناشنوایان استان فعال است، همچنین ۳ مرکز شنوای سنجی غیردولتی و ۲ مرکز دولتی به ناشنوایان عزیز خدمات ارائه می  دهند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه پرداخت کم‌هزینه کاشت حلزون، خرید سمعک و باطری، تربیت شنوایی، گفتاردرمانی، پرداخت مستمری و هزینه‌های درمانی و کمک‌های موردی از جمله خدماتی است که اداره‌کل بهزیستی استان به ناشنوایان ارائه می‌دهد، افزود: تهیه سمعک و تامین اعتبار برای کاشت حلزون از سوی سازمان بهزیستی برای جامعه هدف انجام می‌شود،که در همین راستا، سال گذشته ۱۲۰ سمعک، پنج هزار باطری سمعک و چهل کمک هزینه خرید سمعک از طریق ادارات بهزیستی در شهرستان ها با اولویت کودکان زیر ۲ سال، پشت نوبتی ها و سالمندان توزیع شد.

کد خبر 43680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد