فیروزی: مددجویان باید عدالت را در زندگی‌شان لمس کنند

مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی امروز دوم مهرماه در سفر به شهرستان تایباد، از مراکز تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان بازدید و بر رعایت کامل دستور العمل‌های سازمان بهزیستی در اداره‌ی امور مراکز، تأکید کردند.

در این سفر که در معیت استاندار خراسان رضوی و به منظور کمک به رفع نیازهای مددجویان شهرستان تایباد انجام گرفت، مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی استان با جمعی از مددجویان این شهرستان ملاقات و در خصوص رفع نیازهای این عزیزان، قول مساعد دادند.

همچنین مدیران بهزیستی استان با کارکنان بهزیستی تایباد نشست صمیمانه داشتند و به نظرات و پیشنهادات آنها در خصوص اداره‌ی امور مددجویان، مشکلات بهزیستی و راهکارهای جلب مشارکت اجتماعی، گوش فرا دادند.

بازدید از مرکز معلولین ذهنی، بازدید از مرکز سالمندان و بازدید از مرکز ترک اعتیاد، از جمله برنامه‌های دکتر مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی و حمیدرضا علیزاده، معاون توانبخشی این نهاد بود.

دیدار با فرماندار شهرستان نیز یکی از برنامه‌های مدیران بهزیستی استان بود که در معیت استاندار خراسان رضوی انجام شد.

در این دیدارها، مشکلات مددجویان، راه‌های خدمت رسانی بهتر به این عزیزان و ارتقای رضایت‌مندی مددجویان و توانخواهان از خدمات بهزیستی مورد تأکید قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان در دیدار با کارکنان بهزیستی تایباد علاوه بر تأکید بر برگزاری باشکوه مناسبت‌های مهرماه که به جمعیت هدف بهزیستی اختصاص دارد، بر تلاش بیشتر برای انعکاس عملکرد بهزیستی در رسانه‌ها و افکار عمومی تأکید کرد.

دکتر مسعود فیروزی همچنین گفت: باید طوری عمل کنیم که مددجویان‌مان آثار عدالت را در زندگی‌شان لمس کنند و حس تبعیض و بی‌عدالتی در بین آنها دیده نشود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین کارکنان ما نباید احساس کنند که فاصله داشتن با مدیران، باعث محرومیت آنها از امتیازات اداری می‌شود بلکه عملکرد، درستکاری و وظیفه‌شناسی کارکنان است که ملاک ارتقای جایگاه و کسب امتیازات می‌باشد.

وی همچنین بر نظارت دقیق و کامل بر کار مراکز تحت پوشش بهزیستی تأکید کرد.

فیروزی: مددجویان باید عدالت را در زندگی‌شان لمس کنند

دکتر فیروزی گفت: از مراکز مثبت زندگی انتظار می‌رود که خود را برای پذیرش تمام وظایف بهزیستی آماده کنند و مددکاران‌شان را آماده‌ی پذیرش مسؤولیت‌های سنگین کنند.

شایان ذکر است بهزیستی تایباد دارای یک هزار و ۶۵۸ پرونده‌ی مستمری‌بگیر توانبخشی و ۶۰۰ خانواده مستمری بگیر اجتماعی می‌باشد.

همچنین بیش از ۲ هزار پرونده مددجویی در این شهرستان پشت نوبت برقراری مستمری قرار دارند.

تایباد در گروه توانبخشی، یک مرکز سالمندان و یک مرکز معلولین ذهنی دارد و در بخش اجتماعی یک خانه فرزندان پسر را تأسیس کرده است.

همچنین یک کمپ و سه کلینیک سرپایی ترک اعتیاد و نیز ۷ مرکز مثبت زندگی از دیگر مؤسسات تحت پوشش بهزیستی تایباد هستند.

در این شهرستان ۵ خانواده سه قلویی و ۵۰ خانواده دو قلویی از کمک‌های بهزیستی برخوردار هستند.

اورژانس اجتماعی تایباد نیز خدمات قابل توجهی به مردم تایباد ارائه می‌کند و بر اساس تحقیقات این نهاد، اولویت اول در بخش آسیب‌های اجتماعی تایباد کودک‌آزاری با دلیل اعتیاد یکی از والدین و بدسرپرستی می‌باشد و پس از آن همسرآزاری با زمینه‌ی کودک‌همسری و اعتیاد، چند همسری، بیکاری، تمایل و اقدام به خودکشی در نسل جوان، خیانت، دختران فراری و طلاق قرار دارند.

تایباد در شرق استان خراسان رضوی در نزدیکی مرز ایران و افغانستان قرار دارد. این شهر در ۶۰ کیلومتری جنوب تربت جام و ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده‌است. جمعیت تایباد بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۵۶۵۶۲ هزار نفر می‌باشد.

فیروزی: مددجویان باید عدالت را در زندگی‌شان لمس کنند

کد خبر 43642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد