قعر جدول نرخ خودکشی در کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است

دکتر عزیزاله جهان تیغ همزمان با روز جهانی پیشگیری از خود کشی اعلام کرد ، نرخ خودکشی در استان سیستان و بلوچستان پایین ترین میزان در کشور می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان دکتر عزیزاله جهان تیغ همزمان با روز جهانی پیشگیری از خود کشی اعلام کرد ، نرخ خودکشی در استان سیستان و بلوچستان پایین ترین میزان در کشور می باشد .

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : شرایط مطلوب فرهنگی و مذهبی در استان ، یکی از مهمترین دلایل قبح و ذم مساله خودکشی در میان عامه مردم می باشد .

دکتر عزیز اله جهان تیغ بیان کرد : در سازمان بهزیستی دو خط تلفنی مشاوره ای و مداخله ای ۱۴۸۰ و ۱۲۳ بصورت رایگان خدمات تخصصی روانشناختی را با بهره بردن از مشاوران حاذق ،جهت جلوگیری از خودکشی  ارئه می دهند که در سال گذشته بالغ بر هفده هزار تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ استان در زمینه های مختلف صورت گرفته است .

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت روز جهانی از خودکشی افزود : عوامل متعدد و به هم پیوسته ای از مسائل اجتماعی موجب بروز پدیده شوم خودکشی می گردد ، که مهمترین راه پیشگیری از آن بهبود شرایط زیستی و تعالی ایمان و آموزه های دینی در جامعه است و رسیدن به این مساله در گرو عزمی ملی با همکاری عموم نهاد های دولتی و سمن هاست .

کد خبر 42802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد