خواف | تأسیس دو صندوق مالی خرد در خواف

سرپرست اداره بهزیستی خواف از راه‌اندازی صندوق‌های خرد مالی در دو روستای این شهرستان با هدف اشتغال روستایی پایدار برای معلولان و زنان سرپرست خانوار خبر داد.

سید مهدی متولی در این رابطه گفت: ایجاد اشتغال پایدار که صندوق مالی خرد یکی از روش‌های آن است می‌تواند به استقلال مددجویان بینجامد.

وی افزود: یکی از مهمترین مواردی که منجر به موفقیت در کار تیمی می باشد داشتن انگیزه و فعال نگه داشتن گروه است که صندوق‌های خرد مالی این توانایی را دارند و با گسترش آنها مطمئنا مشاغل پایدار جمعی در سطح روستاها خواهیم داشت.

متولی گفت: روستای بهدادین در ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان خواف دارای یک  صندوق خرد مالی است که با سرمایه اولیه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از شهریور سال  ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است،

وی ادامه داد: این صندوق دارای ۱۵ عضو از مددجویان بهزیستی می باشد که در ابتدا مبلغ یک میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی به هر عضو به عنوان کمک پرداخت شد و مبلغ ۵۰ میلیون تومان نیز توسط صندوق کارآفرینی امید در قالب تسهیلات در اختیار گروه قرار گرفت و در مجموع با سرمایه ۶۵ میلیون تومان سه گروه در روستا شکل‌گرفت و مشاغل خیاطی کارگاه قالیبافی و دامپروری توسط اعضای گروه شکل گرفت.

متولی افزود: شهرستان خواف این ظرفیت را دارد که صندوق‌های خرد مالی به عنوان منابع اصلی اشتغال و کارآفرینی در آن معرفی شود.

متولی همچنین از اقدام برای راه اندازی یک صندوق خرد مالی جدید در یکی از روستاهای بخش سلامی طی هفته‌های اینده خبر داد.

کد خبر 42504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد