دررسانه | نیشابور | ۱۲ مرکز مثبت زندگی در نیشابور به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: با نیازسنجی و امکان سنجی‌های صورت گرفته در مناطق پرتراکم از لحاظ تعداد معلول ۱۲ مرکز مثبت زندگی در شهر نیشابور به بهره‌برداری رسید و برای پنج مرکز دیگر نیازسنجی انجام شده است که در حال کسب موافقت برای راه اندازی این مراکز هستیم.

علی صدر روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت افزود: در این مراکز ۲۲ وظیفه خدمتی ارائه می شود و بدین ترتیب همه خدمات بهزیستی برون‌سپاری شده است.

مرکز مثبت زندگی مرکزی غیردولتی است که براساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌نماید.

وی ادامه داد: ثبت‌نام ۲ هزار و ۴۱ نفر در سیستم دریافت مستمری نیشابور در حال انجام است و بدین ترتیب بیش از ۸۵ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان مستمری‌بگیر می‌شوند.
رییس اداره بهزیستی نیشابور با اشاره به این که حدود ۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند گفت: پارسال ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی نیشابور در نظر گرفته شد که ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و امسال هم ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ۵۱۰ نفر در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۰درصد از این میزان اختصاص یافته و انتظار می‌رود تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال جذب داشته باشیم.
صدر افزود: تسهیلات اشتغال تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یافته است که اقساط آن ۱۰ ساله با کارمزد چهاردرصد است و ۳۰درصد از کل تسهیلات بهزیستی نیشابور به معتادان اختصاص می‌یابد.
وی اضافه کرد: تسهیلات کرونا با نرخ ۱۸ درصد برای مراکز تحت پوشش بهزیستی که کسب‌ و کارشان به خاطر شیوع کرونا دچار خسارت شده بودند در نظر گرفته شده بود که مورد استقبال قرار نگرفت.

رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: در طرح مجتمع مسکونی ۲۸ واحدی معلولان به ازای هر واحد ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات رایگان و ۵۰تُن سیمان رایگان جهت تکمیل پرداخت شد.

صدر افزود: دیروز با حضور استاندار خراسان رضوی نیز ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و تکمیل ساختمان جدیدالتاسیس خیریه علی‌ بن ابی‌طالب نیشابور اختصاص یافت و بدین ترتیب ظرفیت این خیریه برای سالمندان از ۱۰۰ به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: با همکاری خیرین‌ مقیم کویت مرکز روزانه معلولان جسمی - حرکتی نیز در نیشابور ایجاد شده است و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای تجهیز آن اختصاص یافت.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: کمپ ماده ۱۶ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر با ظرفیت ۲۴۰ نفر در این شهرستان راه‌اندازی شده است  اما مراکز اجتماعی درمان مدار (T.C) با شرایط اقامت‌ یک تا سه‌ساله که برای درمان معتادان بسیار موثر است در نیشابور وجود ندارد.
مرکز شهرستان‌۴۰۰ نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر 42218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد