نامه خداحافظی محمد شریعتمداری منتشر شد

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی دولت دوازدهم با انتشار نامه‌ای با مردم خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه محمد شریعتمداری آمده است:

به نام خدا 

قلم را آن زبان نبود که سر عشق گوید باز

لطف خداوند مهربان شامل حال این بنده حقیرش شد که بیش از ۱۰۰۰ روز از عمر خدمتی خود در نظام جمهوری اسلامی را که یکی از ارکان آن استضعاف ستیزی است در وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی باشم. آنهم در زمانه‌ای که علیرغم همه تلاشهای گذشتگان بدلیل برخی عوامل داخلی و خارجی امید و اعتماد اجتماعی رو به افول گذاشته بود، فقر و تبعیض رو به افزایش بود، مسائل حل نشده‌ی فراوانی در حوزه تعاون، کارور فاه اجتماعی روی زمین مانده و کلکسیونی از مطالبات تاریخی و انباشت شده گروه‌های هدف وزراتخانه، نظیر بازنشستگان، کارگران، تعاونگران، مددجویان بهزیستی، اقشار دارای معلولیت‌های گوناگون، زنان سرپرست خانوار و… باید پاسخ داده می‌شد.  

با این باور که مردم ما وزیر رفاهی می‌خواهند که به مطالبات انحرافی، نزاع‌ها و اختلافات دامن نزند، قبیله گرایی نکند، متمرکز بر حل مسائل و مشکلات اصلی آن‌ها باشد، با واژه‌های خوب نظیر شفافیت و مبارزه با فساد و همراهی نخبگان و شرکای اجتماعی فقط عکس یادگاری نگیرد بلکه به آن‌ها عمل کند، کوشیدم تا با همراهی خود گروه‌های هدف بویژه بازنشستگان و کارگران، با اصالت دادن به گفت‌وگو، مدارا و تحمل، به منازعات و جدلهایی که امید به اینده را می‌کشد دامن نزنم و وزراتخانه‌ای با تابلوی گفت‌وگوی اجتماعی فراگیر، اصلاحگر و کارافرین با توان حل منازعات را بعنوان الگویی برای همه دولت ایجاد کنم، تا در شرایطی که محیط عمومی کشور مملو از جدال و منازعه و امید و اعتماد در حال فروپاشی است، موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در حل مسائل بدست می‌اید خود محور وفاق و همدلی و انسجام شود.  

با پرهیز از تنگ نظری و با اتکا به رویکرد مهم شفافیت بعنوان یکی از مؤلفه‌های مهم حکمرانی مطلوب و تقویت نظارت مردمی از طریق راه اندازی سامانه‌های شفافیت و استفاده از اکسیر تحول ساز و شفابخش نظام یعنی جوانگرایی نخبگانی، سیاست‌گذاری شهروندمدار با مشارکت ذی نفعان، حکمرانی داده محور، ارتقای سایر تقویت سیستم‌های پاسخگویی و با همراهی جمعی از مدیران، کارشناسان و کارمندان پاک دست، دلسوز، خلاق و بی‌ادعا که از همه اقوام، مذاهب، گروه‌های سیاسی و فکری بودند، دستاوردهایی تاریخی، ملموس و غیر قابل انکار برای جامعه هدف این وزراتخانه بدست بیاوریم.  

بر این باورم تنها راه پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه هدف بزرگ وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی استمرار این مسیر با قوت و سرعت بیشتر است. البته دولت جدید این شانس بزرگ را دارد که با حمایتهای سایر قوا و صداو سیما گامهای بلندتری در جهت اهداف و منافع مخاطبان عام و خاص این وزارتخانه مهم بردارد بعون الله و فضله.  

امروز که بار سنگین مسئولیت را بر دوش ندارم و مروری بر آنچه گذشت می‌کنم، آنچه بیش از همه چیز برایم خوشایند است رضایت وخشنودی نسبی مخاطبان این وزارتخانه، جامعه هدف و درواقع ولی نعمتان ما در این وزراتخانه از همه دستاوردهایی است که با کمک خود آن‌ها در این مدت بدست آمده است. مهر و محبتی که در این مدت کوتاه نصیب این بنده ناچیز شده است را جز لطف الهی و قدرشناسی مردمی که خود هنوز گرفتار مشکلات فراوانی هستند، نمی‌دانم.  

خاضعانه و قدرشناسانه از همه همراهانم در این ایام، همکارانم در وزراتخانه و دستگاه‌های تابعه، شرکای اجتماعی بویژه بازنشستگان و کارگران، جوانان نخبه‌ای که درخشیدند، پژوهشگران و اندیشمندانی که سخاوتمندانه همفکری کردند، خبرنگارانی و اهالی رسانه که شریک سیاست‌گذاری ما بودند، نهادهای مدنی و موسسات خیریه بخاطر همراهی موثرشان، نقدهای مفیدشان، مشارکت همیشگیشان و البته الطاف و محبت‌های بی‌شائبه اشان تشکر و خداحافظی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم و حرف آخر اینکه 

هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد

هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد

هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی

هر گلی کز باغ وصلش بشکفد بی‌خار باد

کد خبر 42190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد