استقبال مردم فاروج از راه اندازی مرکز مشاوره

مدیر بهزیستی فاروج از استقبال مردم این شهرستان از راه اندازی مرکز مشاوره خبرداد وگفت: استقبال شهروندان از تنها مرکز مشاوره راه اندازی شده شهرستان خوب بوده و در صورت وجود متقاضی بخش خصوصی، ظرفیت راه اندازی مراکز دیگر هم هست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، مریم وافری مدیر بهزیستی فاروج اظهار کرد: نبود مرکز مشاوره، روند بررسی بسیاری از پرونده ها را برای متقاضیان، هزینه و زمان‌بر کرده بود که این روند انگیزه استفاده از این فضاها  را کاهش می داد.

وی با اشاره به اینکه تنها مرکز مشاوره شهرستان سال گذشته راه اندازی شد، افزود: در سه ماهه اول ۱۲۰ نفر به مراکز مشاوره مراجعه کردند و ۷۸ متقاضی هم با یاری‌برگ بهزیستی رایگان مشاوره شده اند.

مدیربهزیستی فاروج بیان کرد: شهرستان به دو تا سه مرکز دیگر مشاوره نیاز دارد و از متخصصان این بخش برای همکاری دعوت می کنیم.

این مسوول با اشاره به اینکه  تا سه ماه آینده وقت های مشاوره این مرکز تکمیل است، گفت: در سال نخست فعالیت این مرکز هشت زوج برای مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کرده بودند که امسال تا کنون  این تعداد به ۲۳ مورد رسیده که خبر خوبی است.

وافری از انعقاد تفاهم نامه هایی با این مرکز برای اجرای طرح های مختلف خبرداد و گفت: ضرورت برگزاری کلاس های مهارت های زندگی به ویژه در حوزه ازدواج در آسیب شناسی های انجام شده مشخص شد که در توافق با مرکز مشاوره این فعالیت ها با همکاری، دهیاران، مدیران کانون های مساجد  و معاونت اجتماعی  سپاه  به تناسب نیاز و استقبال روستائیان در حال برگزاری است.

مدیر بهزیستی فاروج تشریح عواقب کودک همسری، تصحیح خرده فرهنگ های غلط در حوزه سن ازدواج را از محورهای این کلاس ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در بیشتر پرونده های طلاق ارجاع شده، عروس و داماد زیر ۲۰ سال هستند، ضرورت برگزاری این دوره های آموزشی بیشتر احساس می شود.

وی درپایان افزود: خانواده های نیازمند غیرمددجو بهزیستی هم می توانند با گرفتن یاری برگ از خدمات مشاوره ای این مرکز برخوردار شوند.

کد خبر 41503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد