افزایش ۶۰ درصدی یارانه نگهداری کودکان و ۷۵ درصدی یارانه ترخیص فرزندان بهزیستی

یارانه مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ۶۰ درصد و یارانه ترخیص ۷۵ درصد افزایش یافت.

به گفته معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، این یارانه از تیرماه سال جاری قابل محاسبه و پرداخت می‌باشد.

شهره شاهرودی با بیان اینکه یارانه مراکز کودکان متناسب با بالا رفتن سطح عمومی هزینه‌ها، افزایش یافته است گفت: بهزیستی انتظار دارد خدمات این مراکز با کیفیت بیشتر از قبل، به کودکان ارائه شود.

وی تأکید کرد: نگهداری، کمترین کار این مراکز است و آنچه ما انتظار داریم و در ضوابط و دستور العمل‌ها هم مورد تأکید سازمان بهزیستی قرار گرفته این است که کودکان این مراکز، از شرایط مطلوب تربیتی، پرورشی، تحصیلی، تغذیه‌ای و امکانات زندگی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: نظارت بر هزینه کرد یارانه در راستای تقویت و بهبود شرایط جسمی، روانی و ارتباطات اجتماعی فرزندان، انجام خواهد شد گفت: نظارت‌های تخصصی در مورد نحوه هزینه کرد این یارانه و خروجی عملکرد این مراکز بر روی کودکان، به صورت مستمر از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش یارانه ترخیص فرزندان از مراکز خاطر نشان کرد: این یارانه که در سال‌های گذشته نیز شاهد افزایش‌های خوبی بوده و امسال هم به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

شاهرودی تصریح کرد: کودکان مراکز باید به گونه‌ای پرورش و تربیت شوند که وقتی از مراکز ترخیص می‌شوند بتوانند زندگی خود را به صورت مستقل اداره کنند و شخصیت مفید و مؤثری برای جامعه باشند.

وی خاطر نشان کرد: در ۹۵ مرکز نگهداری کودکان بهزیستی خراسان رضوی، ۱۶۶۵ فرزند از سنین ۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند و علاوه بر مسؤولان فنی این مراکز که نمایندگان بهزیستی در آنجا محسوب می‌شوند ناظران تخصصی حوزه اجتماعی هم چه در مشهد و چه در سایر شهرستان‌ها بازدیدهای میدانی سرزده از مراکز دارند که بر فرایند خدمات آنها نظارت کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، سیاست توسعه و تأسیس مراکز جدید از دستور کار بهزیستی خارج شده گفت: خانواده‌محوری در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و توانمندسازی کودکان مراکز و بازگشت به خانواده، در اولویت می‌باشد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: خانه‌های فرزندان باید ایستگاه‌های موقتی باشند که کودکان را برای ورود به خانواده‌های جایگزین یا خانواده‌های بیولوژیکی فرزند آماده می‌کنند چون اصل بر این است که تربیت کودک در خانواده و کنار والدین، نتیجه بسیار بهتری از حضور وی در مراکز نگهداری دارد.

وی افزود: یکی از جوانب مهم نظارت کارشناسان شبه خانواده بر مراکز، رصد اقدامات توانمندسازی، مهارت‌افزایی، حرفه‌آموزی و آماده‌سازی فرزند برای حضور در خانواده و جامعه است تا هنگامی که زمان ترخیص فرزند از مرکز فرا می‌رسد با یک فرد توانمند، مستقل و مفید برای ورود به جامعه روبرو باشیم.

کد خبر 41472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد