چناران | رایزنی با یک سازمان مردم‌نهاد برای کاهش آسیب در یک منطقه آسیب‌خیز چناران

بهزیستی چناران و سازمان مردم‌نهاد «زندگی خوب» برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در یک روستای آسیب‌خیز این شهرستان برنامه‌ی مشترک اجرا می‌کنند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی چناران، این برنامه در ماه‌های آینده و با همکاری دستگاه‌های مسؤول شهرستان برگزار می‌شود.

فاطمه آزاد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یک بررسی اولیه توسط نمایندگان این مؤسسه از منطقه انجام گرفته و دکتر بابازاده مقدم، مدیر عامل مؤسسه، در هفته جاری به چناران می‌آید تا از این روستا بازدید میدانی داشته باشد و وضعیت آن را تحت بررسی قرار دهد.

به گفته‌ی این مسؤول، روستای مورد بحث، از روستاهای مهاجرنشین منطقه محسوب می‌شود که آسیب‌های ناشی از اعتیاد مواد مخدر، کپرنشینی، بی‌سوادی و مشکلات خانوادگی، در آن زیاد دیده می‌شود.

مؤسسه زندگی خوب، یک مؤسسه خدمت‌رسانی خیریه به کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند است که دفتر مرکزی آن در کرج واقع شده است.

این مؤسسه تا کنون در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خدمات پزشکی رایگان را اجرا کرده است.

به گفته‌ی خانم آزاد، مؤسسه زندگی خوب قرار است در چناران یک برنامه‌ی زیرساختی برای رفع محرومیت و کاهش آسیب در این شهرستان اجرا نماید.

از جزئیات این برنامه، چیزی گفته نشده اما ساخت مسکن به صورت انبوه برای افراد بی‌سرپناه و فاقد مسکن، به عنوان یکی از اقدامات این برنامه، یاد می‌شود.

این مؤسسه همچنین قرار است با هماهنگی مقامات شهرستان چناران، یک برنامه خدمات پزشکی گسترده رایگان در سطح مددجویان مناطق محروم شهرستان را به اجرا درآورد.

کد خبر 41357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد