در رسانه | کاشمر | پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کاشمر افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: در بهار امسال ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به جامعه هدف پرداخته شده که نسبت به سه ماهه نخست پارسال۴۰ درصد افزایش داشته است.

اعظم حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تسهیلات پرداخت شده بیش از ۱۴ درصد برای بهبودیافتگان اعتیاد در شهرستان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به رشد هفت تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان بهزیستی گفت: هم اینک خانوارهای مددجوی تک نفره ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۲ نفره پنج میلیون ریال، سه نفره هفت میلیون ریال، چهار نفره ۹ میلیون ریال و پنج نفر به بالا ۱۱ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: در حوزه شبه خانواده نیز یارانه فرزندان ساکن در مراکز شبه خانواده شهرستان ماهانه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و کمک‌هزینه نگهداری فرزندان در خانواده‌های جایگزین مبلغ ۹۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در ماه است.

حسن‌زاده با بیان این‌که مبالغ واریزی به عنوان یارانه مراکز شبانه‌روزی توان‌بخشی یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در ماه است و مبلغ ۷۹۰ میلیون ریال برای ارائه خدمات روزانه توان‌بخشی (اوتیسم، تربیت شنیداری حرفه‌آموزی، سالمندان) به مراکز بخش خصوصی پرداخت می‌شود، که البته در صورت عدم وجود حمایت‌های مالی و معنوی همشهریان، تأمین هزینه‌های مراکز به معلولان مراکز شبانه‌روزی که به‌صورت مؤسسات خیریه فعالیت می‌کنند، از عهده یک اداره به‌تنهایی خارج است.

رییس اداره بهزیستی کاشمر اظهار داشت: پارسال در حوزه توان‌بخشی گام‌های مثبتی در راه اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان برداشته شد به‌طوری‌که برای اولین بار حق پرستاری علاوه بر توان‌خواهان ضایعه نخاعی، به معلولان شدید و خیلی شدید هم تعلق گرفت و با زحمات همکاران شهرستان آمار مناسبی از افراد دارای شرایط تهیه و در مرحله نخست پرداخت کمک‌هزینه پرستاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در ماه دریافت کردند که البته این مبلغ اکنون به بیش از ۱۰ میلیون ریال در ماه رسیده است.

حسن زاده گفت: با اجرای این برنامه خانواده‌های دارای فرد معلول شدید و خیلی شدید نیز فرزند خود را، به علت مشکلات اقتصادی، به مراکز نخواهند سپرد لذا پرداخت‌هایی با این عنوان و با این مبالغ، نویدبخش شرایط مناسبی برای خانواده‌های دارای معلول است.

وی با بیان این‌که واحد توانبخشی مبتنی بر جامعه، خدمات ارزنده و مبالغ قابل‌توجهی در زمینه مناسب‌سازی اشتغال پرداخته است که ثمره آن راه‌اندازی هشت گروه خودیار در سال گذشته بوده است، گفت: امسال نیز اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی با شدت بیشتری ادامه یافته و به ۱۱ هزار نفر در قالب طرح‌های مختلف خدمات ارائه شده است.

حسن زاده با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی بهزیستی گفت: در این مراکز قرار است کلیه خدمات قابل‌ ارائه در ادارات بهزیستی، در نزدیک‌ترین نقاط محل سکونت مددجویان ارائه شود که در همین ابتدای کار با مقایسه اجرای طرح‌های پیشگیرانه، مشارکتی و... رشد خوبی را در این مراکز شاهدیم که البته نیازمند شناخت آحاد مردم و همکاری با مسوولان این مراکز در راستای پیشبرد اهداف تعیین‌شده آن‌ها است.

بیش از چهار هزار خانوار هم اینک زیر پوشش خدمات بهزیستی کاشمر هستند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

کد خبر 41293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد