باخرز | افتتاح اولین صندوق مالی خرد توسط بهزیستی باخرز

اولین صندوق مالی خرد در روستای ارزنه از توابع شهرستان باخرز توسط بهزیستی افتتاح شد.

در این افتتاحیه که با حضور معاونین توانبخشی و پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی و مسؤولان محلی انجام شد این صندوق با محوریت شغلی قالی‌بافی کار خود را آغاز کرد.

رئیس بهزیستی باخرز در این مراسم به بیان اهداف و نحوه شکل گیری این صندوق پرداخت و بیان کرد: یکی از انبوه فعالیت‌های بهزیستی در این شهرستان راه اندازی مشاغل خرد و پایدار به صورت گروهی و بهره مندی از ظرفیت همه توانخواهان تحت حمایت می باشد.

قاسم وفادار گفت: این صندوق از محل اعتبارات برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه و صندوق کارآفرینی امید اجرایی شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: راه اندازی صندوق‌های مالی خرد و گروه های خود یار در جوامع روستایی یکی از فرصت‌های مطلوب بازتوانی خانوادهای تحت پوشش می باشد.

حمید رضا علیزاده افزود: با راه‌اندازی این صندوق‌ها می‌توانیم مشکلات تضامنی مددجویان نزد بانک‌ها را کاهش داده و سرمایه اجتماعی در بین مددجویان را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: این صندوق ذیل برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شده و استمراد خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایجاد کارگاه هایی که هم بتواند در زمینه اشتغال و درآمد توانخواهان فعالیت کند و هم  زمینه حضور آنها را در اجتماع فراهم سازد اهداف اصلی این برنامه است.

فرماندار باخرز نیز در این مراسم ضمن تشکر از مدیران بهزیستی استان، خدمت به جامعه هدف بهزیستی را خدمتی بسیار ارزشمند دانست.

احمد شافعی گفت: این شهرستان ظرفیت‌های زیادی برای تأسیس و راه‌اندازی این گروه‌های اشتغالی دارد.

 وی تأکید کرد: فرمانداری شهرستان با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال، رفع تمامی موانع و مشکلات اداری در این گروه های شغلی را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

لازم به ذکر است اولین صندوق مالی خرد (امید به آینده) با تعداد ۱۵ توانخواه تحت حمایت از واحد توانبخشی تشکیل و مبلغ ۵۰۰ ملیون ریال تسهیلات اشتغال کم بهره به مددجویان پرداخت شده است.

همچنین مبلغ ۲۰۰ ملیون ریال تسهیلات بلاعوض به این گروه پرداخت شده و اولین گروه اشتغال یافته، فعالیت خود را در زمینه قالی بافی و تابلو فرش، بعد از کسب مهارت های اولیه تحت نظارت فنی حرفه ای، آغاز نموده است.

به گفته رئیس بهزیستی باخرز، برش شهرستان در سال ۱۴۰۰ در این موضوع، راه‌اندازی سه صندوق مالی خرد است.

کد خبر 41193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد