بازدید رئیس جمهور منتخب از خانه کودکان کار و خیابان یاسر در تهران

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز پنج شنبه همزمان با عید سعید غدیر با حضور مرکز نگهداری و مهارت افزایی «کودکان کار یاسر»، با کودکان و نوجوانان حاضر در آن، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری پانا، سیدابراهیم رئیسی در این بازدید با تبریک عید سعید غدیر، این عید را روزی بسیار بزرگ و مهم توصیف کرد و افزود: ملاطفت، مهربانی و مهرورزی با هم نوعان از آموزه‌های اهل بیت علیهم الاسلام است و در این زمینه به طور خاص هم سیره فردی هم سیره حکومتی امیرالمومنین علی علیه السلام باید الگوی آحاد جامعه ما و کارگزاران نظام اسلامی باشد.

رئیس‌جمهوری منتخب با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان حاضر در این مرکز قدردان مربیانی هستند که نقش پدر و مادر و معلم را برای آنها توأمان ایفا می‌کنند، افزود: اینکه همت کرده‌اید و در اینجا هم به آموزش اهتمام دارید و هم به کار تولیدی، اقدام بسیار خوب و ارزشمندی است.

رئیسی با اشاره به اینکه باید از فرصت فراهم شده آموزش و مهارت آموزی حداکثر استفاده را ببرید، تاکید کرد: مطمئن باشید با امید و اراده قوی شما و تفضل پروردگار، آینده روشنی برای خود خواهید ساخت و انشالله در حل مشکلات کشور نقش آفرین خواهید بود.

رئیس‌جمهوری منتخب ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های خیرخواهانه مدیران و مربیان موسسه در رسیدگی و ساماندهی کودکان کار و نیز نوجوانان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، تاکید کرد: توجه به موضوع آسیب های اجتماعی بسیار مهم و از وظایف دولت است به نحوی که در گام اول باید مانع به وجود آمدن آسیب‌ها شد و در مرحله بعدی برای از بین بردن آنها تلاش کرد.

رئیسی افزود: البته در این مسیر، باید از ظرفیت گروه‌ها و نهادهای مردمی و موسسات خیریه بهره حداکثری برد.

رئیسی با انتقاد از اقدامات باندهای سازماندهی شده برای سوء استفاده و بهره کشی از کودکان کار، اظهار داشت: این کودکان و نوجوانان، فرزندان ایران هستند و ضمن تلاش برای حراست از کرامت آنها و صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه، با آموزش مهارت‌های مختلف آنها را برای حضور موثر در جامعه آماده کرد.

در ابتدای این بازدید رئیس‌جمهوری منتخب از کارگاه‌های تولیدی این موسسه بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

کودکان و نوجوانان نیز با ابراز خوشحالی از دیدار و گفتگوی مستقیم با رئیس‌جمهوری منتخب، درخواست‌هایشان از جمله حمایت دولت از طرح «کودک کار کارآفرین» را با سیدابراهیم رئیسی در میان گذاشتند.

کد خبر 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد