مهمترین و اثرگذارترین امر در مواجهه با پدیده های اجتماعی استفاده از سازوکارهای فرهنگی است

صبح روز چهارشنبه ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ جلسه شورای فرهنگی استان البرز با محوریت بزرگداشت ایام الله امامت و ولایت و گرامیداشت عید سعید غدیر خم به ریاست دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، در آغاز جلسه دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه امامت و ولایت وهمچنین عید سعید غدیرخم اظهار داشت: حوزه فرهنگی یکی از حوزه های اساسی در سازمان بهزیستی است و هر کاری از امر به معروف و نهی از منکر گرفته تا اهداف عالیه سازمان باید از طریق امور فرهنگی پیش برده شود و همه ی پروژه های اجتماعی در سازمان بهزیستی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: مهمترین و اثرگذارترین امر در مواجهه با پدیده های اجتماعی استفاده از سازوکارهای فرهنگی است و باید مقابله فرهنگی را با فرهنگسازی صحیح پاسخ گفت زیرا در عصر حاضر ایجاد محدودیت و اعمال خشونت و پاسخ های انعطاف ناپذیر در قبال آسیبهای اجتماعی چاره ساز نخواهد شد.

مدیرکل بهزیستی تاکید کرد از این رو دانش و تجربه موجود در خصوص مسائل و موضوعات اجتماعی حاکی از آن است که مقابله موفق با هر پدیده شوم فرهنگی باید سبقه فرهنگی داشته باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان افزود: متاسفانه در شرایط کنونی مسائلی مانند محدودیت شدید امکانات مانع از مواجهه فرهنگی با موضوعات اجتماعی به صورت عملی گردیده است و این امر مستلزم ردیف اعتبارات و سرمایه گذاری مالی است که نیاز است این موضوعات در سطح کلان دیده و حل و فصل شود.

 دکتر حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه برای اجرای برنامه های فرهنگی نیاز به مشارکت و همکاری تمامی حوزه های بهزیستی است اظهار داشت :به عنوان مثال در حوزه معاونت اجتماعی تاکید بر انجام کار فرهنگی روی فرزندان مراکز شبه خانواده به عنوان با اهمیت ترین و اثرگذارترین اقدام فرهنگی به شمار می‌رود و یا در حوزه معاونت پیشگیری که رسالت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را بر عهده دارد برای دستیابی به این مهم باید بتواند راهکار فرهنگی ارائه دهد و نیازمند تاکید بر اشاعه امور فرهنگی در مراکز تجمعی معتادین است ، بنابرین لازم است حوزه های تخصصی تا حد توان و بدون این که به فعالیتهای تخصصی شان آسیبی برسد وظایف و تکالیف قانونی خود در حوزه مسائل فرهنگی را انجام دهند.

دکتر حیدری در پایان افزود: حوزه فرهنگی بهزیستی استان البرز تا کنون بسیار موثر عمل کرده و در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور گردیده است و قطعا موفقیت به دست آمده ناشی از همکاری سایر حوزه های تخصصی بوده است.

لازم به ذکر است از اهم اقدامات فرهنگی صورت گرفته به مناسبت بزرگداشت ایام الله امامت و ولایت می توان به آذین بندی ادارت بهزیستی و مراکز تابعه با محتوای فضایل امیرالمؤمنین علی(ع) و اهمیت موضوع غدیر و همچنین برگزاری نشست تخصصی غدیر در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان و تکریم سادات کارمند بهزیستی استان و شهرستانها اشاره کرد.

در پایان این جلسه مقرر گردید انجام برنامه هایی از قبیل: برگزاری مسابقه نقاشی برای فرزندان کارکنان و اهدای جوایز به برگزیدگان، برگزاری مسابقه از خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص) در میان همکاران و خانواده هایشان و همچنین سرکشی به منازل چند تن از مددجویان سادات تحت پوشش در روز عید غدیر و تقدیم هدایا به ایشان در دستور کار قرار گیرد.

علاوه بر این مقرر گردید در مراکز شبانه روزی آذین بندی متناسب با این ایام مبارک صورت گیرد ، پخش مولودی و سرود در وصف امیرالمؤمنین(ع)، برگزاری جشن با مولودی خوانی، سخنرانی، پخش کلیپ، دکلمه خوانی و سرود توسط افراد دارای معلولیت و فرزندان مراکز، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت عید غدیر برای گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال و اهدای هدایا به برگزیدگان، برگزاری مسابقه دل نوشته، شعر و دکلمه برای گروه سنی بالای ۱۲سال در خصوص فضایل و صفات امیرالمؤمنین و عید سعید غدیر و همچنین تکریم مددجویان سادات از میان افراد دارای معلولیت و فرزندان مراکز شبانه روزی در دستور کار قرار گیرد.

برگزاری اردوهای جهادی و ویزیت رایگان و ارائه خدمات بهداشتی توسط همکاران پزشک شاغل در سازمان و داوطلبان در مناطق محروم استان از دیگر مصوبات جلسه بود.

از دیگر مصوبات این جلسه میتوان به توزیع هدایا و اسباب بازی های تهیه شده توسط خیرین در میان کودکان برگزیده مناطق محروم جهت برگزاری اردوی جهادی نام برد.

مهمترین و اثرگذارترین امر در مواجهه با پدیده های اجتماعی استفاده از سازوکارهای فرهنگی است

کد خبر 41051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد