طرح سامانه اعزام مترجم برای ناشنوایان، ملی می‌شود

اعضای هیأت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی با مدیر کل بهزیستی استان دیدار کردند.

در این دیدار رئیس مدیر عامل کانون ناشنوایان خراسان رضوی، مشکلات پیش پای این تشکل را بیان و از بهزیستی برای حل این مشکلات استمداد کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار برای صدور مجوز کانون ناشنوایان استان، دستور ویژه صادر کرد.

دکتر مسعود فیروزی از کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی که صدور مجوز برای مؤسسات و مراکز غیر دولتی را برعهده دارد خواست در خصوص صدور مجوز این تشکل، موانع را بر طرف و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور این مجوز اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: این تشکل، یک تشکیلات پایدار، فعال و توانمند است و باید با کمک بهزیستی، به توانمندی حداکثری دست یابد.

وی یادآور شد: یکی از طرح‌هایی که به پیشنهاد این تشکل و با همکاری بهزیستی استان اجرایی شد، سامانه اعزام مترجم برای ناشنوایان بود که طرح موفقی بود و علاوه بر اشتغال در بخش مترجمی ناشنوایان برای تعدادی از تحصیل‌کردگان دانشگاهی تحت پوشش بهزیستی، کمک زیادی به مددجویان ناشنوا در احقاق حقوق‌شان داشت که شایسته‌ی تقدیر است.

فیروزی گفت: پیش از اجرای این طرح، ناشنوایان زیادی در محاکم قضایی و در ادارات دولتی، قادر به بیان درخواست‌ها و مافی الضمیر خود نبودند و حق‌شان ضایع می‌شد ک با اعزام مترجم به همراه ناشنوا، این حقوق احیا گردید و ناشنوایان به این هدف رسیدند ک بتوانند در محاکم قضایی به طور کامل از خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه اکنون پنج سال از اجرای این طرح می‌گذرد گفت: بهزیستی خراسان رضوی یک ریال اعتبار بابت اجرای این طرح دریافت نکرده و تمام پرداختی‌های این سامانه از طریق اعتبارات داخلی بهزیستی تأمین شده است.

مدیر کل بهزیستی مدیران کانون ناشنوایان خراسان رضوی را افرادی صادق، با انگیزه و درست‌کار توصیف کرد و گفت: باید برای ملی کردن طرح سامانه اعزام مترجم با مدیران بهزیستی کشور جلسه‌ای داشته باشیم و مقدمات این نشست نیز فراهم شده و گفتگوهای لازم با رئیس سازمان بهزیستی نیز انجام گرفته که مورد استقبال ایشان قرار گرفته است.

طرح سامانه اعزام مترجم برای ناشنوایان، ملی می‌شود

وی خاطر نشان کرد: از هیأت مدیره کانون ناشنوایان استان می‌خواهیم افراد فرهیخته و دانشگاهی را وارد مدیریت این تشکل کنند که بتوانیم در سطوح قانون‌گذاری و اجرایی، کار بهتر و نتیجه‌بخش‌تری انجام دهیم.

وی برخورد منطقی، منطبق با قانون و تعاملی با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی را یک الگوی راهبردی برای کانون ناشنوایان برشمردو گفت: نباید این تصور پیش بیاید که کانون ناشنوایان یا سایر تشکل‌های معلولین، سر جنگ و ستیز با نهادهای اجرایی و قانونی را دارند چون اگر این تصور باشد، کارها قفل می‌شود و اقدام زیادی نمی‌توان انجام داد.

وی از اختصاص اعتبار برای سامانه اعزام مترجم در بودجه ۱۴۰۰ بهزیستی خبر داد و گفت: از کار خوب نباید خسته شویم و پیگیری‌ها را ادامه دهیم تا به نتیجه برسد.

وی همین طرح را به عنوان مثال ذکر کرد و گفت: اگر قرار بود با پاسخ منفی از طرح صرف‌نظر کنیم این طرح شکست می‌خورد اما پیگیری‌های کانون و بهزیستی این طرح را اجرایی کرد و حالا ثمرات و برکات این طرح را می‌بینیم.

وی از پیگیری بهزیستی برای واکسیناسیون مترجمین ناشنوایان خبر داد و گفت: مترجمین به جهت اینکه در محاکم قضایی و در محافل عمومی و سربسته تردد دارند باید هر چه زودتر واکسینه شوند که سلامت خانواده‌های مددجویان به خطر نیفتد.

وی  همچنین ضمن تأکید بر اینکه بهزیستی، از ایده‌ها و طرح‌های نو پشتیبانی و حمایت می‌کند گفت: منتظر پیشنهادات برای امور ناشنوایان هستیم و باید بگونه ای عمل کنیم که هزینه‌ها مستندات داشته باشد تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

وی گفت: تشکل ناشنوایان خراسان رضوی از سایر استان‌ها فعال‌تر است و مدیر عامل این تشکل عضو فعال شبکه‌ی کانون‌ها و تشکل‌های ناشنوایان کشور است که افتخاری برای استان به حساب می‌آید.

کد خبر 40928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد