افتتاح خانه امن غیر دولتی در ارومیه

امروز 28 تیرماه مرکزخانه امن غیر دولتی موسسه خیریه شمس آفرید در ارومیه با حضور دکتر فریور مدیرکل بهزیستی استان، حسن زاده معاون امور اجتماعی بابایان ریاست بهزیستی شهرستان ارومیه و کارشناسان مسئول افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور در حاشیه افتتاح این خانه امن به اهداف راه اندازی اشاره کرد و گفت: راستای اهداف ارتقای کیفیت زندگی زنان، کاهش خشونت ، مهارت آموزی و حرفه آموزی وآموزش مهارت های زندگی و... به زنان و دختران خشونت دیده و یا تحت خشونت و نیز ارائه خدمات مشاوره حقوقی، مددکاری و روانشناسی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیب های وارد شده به فرد و خانواده و توانمندسازی آنان و تامین محلی امن جهت زنان خشونت دیده و فرزندان همراه آنان از اهداف راه اندازی اینگونه مراکز است که این مرکز به صورت شبانه روزی و رایگان خدمات ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی عنوان کرد : هدف کلی راه اندازی این مرکز حمایت و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض خشونت قرار دارند.

وی ادامه داد: این قشر از جامعه پس از مراجعه به مرکز، که معمولا توسط اورژانس اجتماعی ارجاع می شوند پذیرش و خدماتی اعم از سرپایی یا اقامتی همچون خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، حقوقی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال وآموزش مهارت‌های زندگی، حرفه‌آموزی، آموزش‌های مرتبط با توانمندسازی کاریابی و اشتغال دریافت می‌کنند که پس از دریافت خدمات تخصصی مورد نیاز از مرکز ترخیص می‌شوند.

فریور افزود: تأیید امنیت فضای خانواده از نظر جانی و روانی برای ترخیص خدمت‌ گیرنده توسط تیم تخصصی را ملاک ترخیص افراد از خانه‌های امن دانست.  

وی گفت : تیم تخصصی مرکز با ترکیب کارشناسان رشته های مددکاری و روانشناسی حقوقی و تربیتی با تجربه های علمی و حرفه ای زنان ودختران خشونت دیده و یا تحت خشونت وخانواده‌هایشان به ارائه خدمات به موقع و تخصصی می پردازند.

کد خبر 40546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد