مدیرکل بهزیستی: ظرفیت مراکز خود معرف ایلام ۷۰ درصد افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت مراکز خود معرف در استان برای مقابله هرچه بیشتر با معضل اعتیاد به مواد مخدر خبر داد.

زهرا همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به جمع آوری معتادین متجاهر نیاز بود این افراد در مکان های مناسبی تا سالم سازی نگهداری شوند که با مصوبه اخیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این اجازه به مراکز خود معرف داده شد.

وی افزود: مراکز خود معرف به دلیل بیماری کرونا ظرفیت خود را کاهش داده بودند اما با توجه به طرح جمع آوری معتادین متجاهر که شمار آنان به بیش از ۹۰ نفر رسید، ظرفیت این مراکز افزایش یافت.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص وضعیت آسیب های اجتماعی استان به ویژه خودکشی نیز تاکید کرد: خودکشی یک پدیده چند وجهی است و دلایل مختلفی باعث می شود فرد اقدام به خودکشی کند که از جمله آنها اعتیاد، مشکلات اقتصادی، کاهش تاب آوری در برابر مشکلات و عوامل اجتماعی و فرهنگی متاثر هستند.

همتی یادآور شد: بدون شک یک دستگاه به تنهایی نمی تواند این آسیب اجتماعی که استان با آن دست به گریبان است را درمان کند و نیاز به همکاری دستگاه های مختلف برای شناخت دلایل و ارایه راهکار موثر است.

وی اضافه کرد: هرچند متولی خودکشی در استان دانشگاه علوم پزشکی است، اما با این وجود بهزیستی در تلاش است با فعال سازی سامانه ۱۲۳ به مدد مردم آسیب دیده بیاید و با افزایش تاب آوری افراد در محلات مختلف به ویژه مناطق حاشیه نشین برای پیشگیری از این معضل چاره اندیشی کند.

مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: سعی شده در حوزه آموزش و محلات و مکان های عمومی با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

همتی افزود: اما اگر عامل خودکشی بیکاری فرد باشد بهزیستی به تنهایی نمی تواند کار موثری انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش همکاری بین بخشی دستگاه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی استان ایلام شاهد پیشگیری از این اتفاق ناخوشایند در جامعه باشیم.

کد خبر 40420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد