در رسانه|صدا کن مرا، صدای تو خوب است

پویاخبر - سازمان بهزیستی از جمله نهادهای خدمت رسان جامعه است که در بخش ها و با برنامه های مختلف به مردم خدمات شبانه روزی ارائه می دهد. یکی از بخش های فعال این سازمان، صدای مشاور ۱۴۸۰ است که در تمامی زمینه های روحی و روانی مشاوره رایگان ارائه می دهد.

خدمات مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی کمک شایانی به شما می کند تا حدودی بر مشکلات غلبه کنید. این مرکز مشاوره هیچ گونه هزینه ای ندارد و والدینی که دارای فرزندانی پر خطر از نظر جسمی و روانی می باشند می توانند با بهره گیری از صدای مشاور مشکلاتشان را کاهش دهند. خانواده هایی که از بضاعت مالی کافی برخوردار نمی باشند با استفاده از مشاوره تلفنی رایگان روانشناسی می توانند به راحتی به حل مشکلات خود بپردازند.


متاسفانه امروزه والدینی که فرزندانشان از لحاظ روحی و جسمی مشکلاتی دارند خود را مقصر می دانند، احساس گناه همواره والدین را درگیر خود می کند، افسردگی و صحبت های اطرافیان هم مشکلات را عدیده تر می کند که همه اینها باعث به وجود آوردن اضطراب می شود. امروزه بیماریها و اختلالات فراوانی که برای کودکان به وجود آمده، مزید بر علت شده، بنابراین صدای مشاور به صورت شبانه روز در خدمت این عزیزان می باشد و می تواند باری از دوش والدین دردمند بردارد و آرامش خاطری برای کودکان فراهم کند.

صدای مشاور آموزش هایی برای کودکان ارائه می دهد تا بهتر بتوانند با پدر و مادر و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند و زندگی شاد تری را تجربه کنند.


همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی، جمعی از خبرنگاران در حاشیه تور رسانه ای از مرکز مشاوره سازمان بهزیستی استان ایلام بازدید کردند.

فروزان افسرده، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان ایلام در جریان این تور در گفتگو با خبرنگاران به خدمات مشاوره ای در زمینه های مشکلات خانوادگی و بالینی شامل اضطراب، افسردگی، شغلی، پیش از ازدواج، اعتیاد، طلاق و مشکلات ازدواج اشاره کرد و افزود: این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲شب در سه شیفت کاری از طریق صدای مشاور به تماس گیرندگان در زمینه های مختلف به ارائه خدمت می پردازد.

افسرده با بیان این که خدمات مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ به صورت تلفنی است، بیشترین تماس را در حوزه اختلاف خانوادگی و مشکلات زوجین عنوان کرد و افزود: تعداد تماس گیرندگان با صدای مشاوره۷ هزارو ۲۵۱ نفر بوده که از این تعداد هزارو ۶۳مورد آقا و ۶ هزارو ۱۸۸ نفر نیز خانم بوده اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به این که بیشترین تماس ها با سامانه ۲۴۳ در زمینه اختلالات روانی، اختلالات خلقی و افسردگی بوده، یادآور شد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت محدودیت ها و فواصل اجتماعی در سال گذشته تعداد مراجعین به مجتمع مشاوره حضوری ۸٠۴ نفر بوده که از این تعداد ۵۲۷ نفر خانم و ۲۷۷نفر نیز آقا بودند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان در پایان تصریح کرد: مردم عزیز استان می توانند با خط ملی ۰۹۶۲۸ که مربوط به معضل اعتیاد است تماس گرفته و از مشاوره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از این بلای خانمانسوز برخوردار است./سیدداود سجادی 

کد خبر 40303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد