۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار گرگان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیر بهزیستی گرگان اظهار کرد: در حال حاضر در گرگان حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که با توجه به جمعیت ۵۰ هزار نفری این شهرستان، این تعداد ۱۰ درصد جمعیت را شامل می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ به مناسبت هفته بهزیستی نمایندگان مردم شهرستان‌های گرگان وآق‌قلا و فرماندار گرگان از اداره بهزیستی گرگان بازدید کردند.

دراین بازدید محمد شایسته گفت: حدود شش هزار و ۵۰ خانوار از جامعه هدف ما مستمری بگیر هستند که با توجه به افزایش حقوقی که در سال جاری اتفاق افتاد، حداقل حقوق یک خانواده تک نفره ۳۵۰ هزار تومان و یک خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ معلول در شهر گرگان وجود دارد که دو و چهار دهم جمعیت را شامل می شود و متاسفانه نرخ معلولیت در شهرستان یک درصد بیشتر از کشور است.

شایسته در ارتباط با یارانه مراکز شبانه روزی معلولین، ابراز کرد: این یارانه به نسبت درجه بندی مراکز و وظیفه مندی که وجود دارد، در سال جاری حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی در ارتباط با مسکن معلولین بیان کرد: سال گذشته کمک هزینه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی افزایش قابل توجهی داشت که بر این اساس برای ساخت مسکن خانواده های چند معلول روستایی مبلغ ۸۵ میلیون تومان و خانواده چند معلول شهری ۱۴۰ میلیون تومان جهت ساخت و خرید توسط بهزیستی با کمک بنیاد مسکن پرداخت می شود.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: همچنین سهم بهزیستی برای ساخت مسکن خانواده های تک معلول و زنان سرپرست خانوار ۵۰ میلیون تومان است که در سال ۱۴۰۰ این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ حدود هشت میلیارد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد، تصریح کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با سود پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله به بیش از ۱۶۰ طرح اشتغالزایی که در کمیته اشتغال شهرستان مصوب شده بود تعلق گرفت تا به بانک های عامل معرفی شدند.

شایسته در ارتباط با بحث حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی گفت: متاسفانه حداقل حقوق کارکنان بهزیستی با توجه وظیفه مندی و سختی کاری که وجود دارد در حد و شان آنها نیست و از نمایندگان مجلس انتظار می رود تا این موضوع را در صحن علنی مجلس پیگیری کنند.

گفتنی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرگان و آق قلا به همراه فرماندار این گرگان از واحدهای تخصصی و اداری شهرستان بازدید ودر جریان مشکلات و موانع قرار گرفتند و مقرر گردید تا موضوعات و مسائل به صورت مکتوب توسط کارکنان به دست آنها برسد تا پیگیری های لازم انجام شود.

کد خبر 40209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد