یازدهمین مرکز مداخله در بحران بهزیستی خراسان جنوبی افتتاح شد

در دومی روز از بزرگداشت هفته ی بهزیستی مرکز مداخله در بحران فردی خانوادگی و اجتماعی خوسف با هزینه کرد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی  معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مداخله در بحران فردی خانوادگی و اجتماعی بهزیستی شهرستان خوسف که با حضور مدیرکل بهزیستی و معاون فرماندار خوسف برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی معلولان و کنترل آسیب‌های اجتماعی دو وظیفه اصلی سازمان بهزیستی است.

شهرام شیخانی با اشاره به پیگیری فرمانداری خوسف برای راه اندازی اورژانس و مرکز مداخله در بحران فردی در شهرستان اظهار کرد: مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش و آگاهی های افراد با در مقابله با مشکلات، افزایش آگاهی و شناخت از اجتماع جهت مقابله با شرایط بحرانی آسیب ها، مداخله موثر برای کاهش آسیب ها، ارتقاء توانمندی‌ها و شناسایی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و بازپدید از دیگر اهداف مرکز مداخله بهزیستی خوسف است.

 شیخانی افزود: این مرکز می‌تواند به زوجین متقاضی طلاق، دختران و پسران فراری از منزل، کودکان خیابانی و کار، همسرآزار دیده، مبتلایان اختلال جنسی، زنان و دختران در معرض آسیب، افرادی که قصد خودکشی دارند و کودکان آزار دیده خدماتی ارائه دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی خواستار موافقت فرمانداری برای تحویل زمین در مجاورت بهزیستی در راستای ساخت مرکز اورژانس و مداخله است.

وی از هزینه کرد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی مرکز مداخله در شهرستان خوسف خبر داد و خاطرنشان کرد: سه شهرستان خوسف، بشرویه و زیرکوه هنوز به لحاظ شاخص جمعیتی دستگاه خودرویی اورژانس ۱۲۳ ندارند.

کد خبر 40105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد