سخنرانی مدیرکل بهزیستی گیلان در خطبه های پیش از نماز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی

مقارن با ٢۵ تیرماه، سالروز تاسیس سازمان بهزیستی، دکتر حسین نحوی نژاد به همراه جمعی از کارکنان اداره کل بهزیستی استان گیلان ضمن حضور در نماز جمعه ی شهر رشت، به بیان مشروح فعالیت های اداره ی کل بهزیستی گیلان و تبیین رسالتهای سازمان بهزیستی در سخنرانی پیش از خطبه ها پرداخت.

دکتر حسین نحوی نژاد با اشاره به شعار هفته ی بهزیستی در سال جاری تحت عنوان بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده و همچنین تقارن این هفته با هفته ی ازدواج و هفته ی عفاف و حجاب،  عنوان کرد: امروزه شاهد بروز انواع آسیب های اجتماعی در بستر جامعه هستیم که بی شک گمشده ی ما در سلامت خانواده هاست و اگر خانواده  به یقین هر چه قدر سالم باشد و واجد ارزش های  ایرانی، اسلامی باشد و توجه بیشتری به سلامت خانواده ها داشته باشیم، میزان سلامت اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت های پیشگیرانه در سلامت اجتماعی افزود:  سازمان بهزیستی علاوه بر اقدامات فوریتی  و مداخله ی بهنگام در حوزه ی آسیب های اجتماعی، وظیفه ی  پیشگیری را هم بر عهده دارد.

وی ادامه داد: اگر ما مسئولین بر اساس فرامین مقام معظم رهبری عمل کنیم، می توانیم شاهد از بین رفتن بسیاری از آسیب های اجتماعی باشیم.از بین بردن آسیبها فقط از طریق بخشنامه ها و امور اداری نیست  بلکه توجه به اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر که از آموزه های دینی ما مسلمانان است و هر کدام از شهروندان با توجه به این اصل، می توانند در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی قدم بردارند.

دکتر نحوی نژاد با اشاره به بیش از ۶٠ هزار خانواده ی تحت پوشش این سازمان در استان گیلان گفت: در تلاشیم تا با کمک به تامین مسکن و اشتغالزایی، قدم های موثری پیرامون توانمندسازی افراد و خانواده ی های جامعه ی هدف برداریم.

کد خبر 40014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد