در رسانه|مدیرکل بهزیستی استان ایلام: سلامت اجتماعی خانواده اولویت مهم بهزیستی/ پرداخت ۳۱ میلیارد توامن تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

همتی با بیان اینکه ارائه خدمات به مددجویان و جامعه هدف به سمت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی حرکت می کند، گفت: بیش از۳۱میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های مددجوی در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام، ظهر امروز(۲۲ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۲۸۷نفر تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی در استان ایلام قرار دارند.

«زهرا همتی» با بیان اینکه از این میزان ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند، یادآور شد: این میزان ۱۶ هزار و ۳۱۴ خانوار تحت حمایت این سازمان را در استان تشکیل می دهند که از خدمات مختلف سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی شعار راهبردی سال سازمان بهزیستی« بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» است، ابراز کرد: سازمان بهزیستی از سال های گذشته تلاش های بسیار زیادی کرده است که ارائه خدمات به مددجویان و جامعه هدف به سمت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات حرکت کند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰سامانه الکترونیکی در سطح بهزیستی در راستای هوشمند سازی و شفاف سازی خدمات بهزیستی راه اندازی شده است، یادآور شد: یکی از این سامانه ها، سامانه «دیده بان» است که در دسترس عموم مردم است و جامعه هدف و مردم می توانند مسائل و مشکلات خود را در زمینه ارائه خدمات بهزیستی و سایر دستگاه های اجرایی از طریق این سامانه اعلام کنند.

همتی با تاکید بر اینکه سلامت اجتماعی خانواده ها یکی از مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی است، یادآور شد: سلامت روان جامعه و خانواده ها یکی دیگر از اصلی ترین ماموریت های سازمان بهزیستی است که از طریق مراکز مشاوره فعالیت های گسترده ای در این زمینه انجام می شود که سال گذشته ۱۳۳۲۸مورد تماس با مراکز مشاوره این سازمان برای دریافت خدمات مشاوره ای در حوزه های مختلف انجام شده است.

وی بیان کرد: محله محوری یکی دیگر محورهای فعالیت های سازمان بهزیستی بوده است که اقشار مختلف مردم در فعالیت های این سازمان و در راستای خدمت به جامعه هدف پای کار باشند و زمینه های لازم برای مشارکت اقشار مختلف مردم فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: اورژانس اجتماعی، مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست، مراکز خانه سلامت، خانه های امن و بازپروری معتادان و زنان آسیب دیده از جمله خدماتی است که این سازمان به جامعه هدف ارائه می دهد و تمام تلاش سازمان بهزیستی خانواده محور است و بستری فراهم شود که سلامت خانواده ها را فراهم کند.

همتی یادآور شد: یکی از مهم ترین بخش های خدمات سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری است و اقداماتی انجام شود که آسیب های اجتماعی و یا معلولیت ها در سطح جامعه ایجاد نشود و از آن پیشگیری گردد.

وی بیان کرد: خدمات ارزنده ای در راستای غربالگری شنوایی سنجی انجام می شود و تمامی نوزدان مورد غربالگری شنوایی سنجی قرار می گیرند، یکی از حوزه های این سازمان بحث مشارکت های مردمی است که سال گذشته حدود ۷۲ میلیون ریال در بحث مشارکت های مردمی جمع آوری شده است، همچنین ۲۹۸واحد مسکونی به کمک خیرین و با همکاری سازمان بهزیستی استان ساخته و تحویل مددجویان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از۳۱میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های مددجوی در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شده است، افزود: همچنین برای ۵۸۷۹معلول وسایل کمک توانبخشی تهیه شده و ۵هزار و ۷۲معلول روستایی در نقاط مختلف استان از خدمات این سازمان بهره مند شده اند.

وی در پایان با تقدیر از همراهی و حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی و شرایط کرونایی، تمام تلاش سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان و جامعه هدف بوده است.

پایان پیام/

کد خبر 39720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد