در بهزیستی کمبود نیرو نداریم؛ باید بر مراکز غیر دولتی نظارت دقیق داشته باشیم

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در یک سفر دو روزه در معیت استاندار، به شهرستان‌های کاخک، بجستان و گناباد ضمن بازدید از مراکز بهزیستی در این شهرستان‌ها با مسؤولان این مراکز گفتگو و با کارکنان بهزیستی آن شهرستان‌ها دیداری صمیمانه داشت.

دکتر مسعود فیروزی در دیدار با کارکنان بهزیستی بجستان بر استفاده ی صحیح از امکانات موجود و حداکثر بهره‌روری با همین امکانات فعلی تأکید کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر نیروی شاغل در بهزیستی خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند که با توجه به ایجاد مراکز مثبت زندگی، کمبود نیروی انسانی نداریم.

وی از کارشناسان و رئیس بهزیستی خواست با تعامل مناسب با مراکز مثبت زندگی، از این ظرفیت به نفع مددکاری و مددجویان بهره‌مند شده و بر کار آنها به صورت مستمر نظارت داشته باشند.

وی واگذاری پرونده‌های مددجویان به مراکز غیر دولتی را قبل از مراکز مثبت زندگی ۱۶ درصد و پس از ایجاد آنها ۵۰ درصد برآورد کرد و گفت: بنا بر این بخش مهمی از کار مددکاری به این مراکز واگذار شده که باید مورد بهره‌وری بالا قرار گیرد.

وی هنر مدیریت را استفاده از امکانات و شرایط فعلی برای داشتن حداکثر بهره‌وری دانست و گفت: اگر مراکز غیر دولتی به درستی مدیریت و نظارت نشوند فقط هزینه پرداخت می‌کنیم و هیچ خروجی و اثربخشی برای بهزیستی و جامعه هدف ندارند.

وی رفتار عادلانه در داخل و خارج بهزیستی را یک هدف راهبردی مدیر دانست و گفت: عدالت به این است که به هر کس به اندازه‌ی نیازی که دارد امکانات داده شود و از هر کس به اندازه‌ی توانایی‌ها و استعدادهایی که دارد مطالبه خدمت داشته باشیم.

فیروزی تأکید کرد: اگر در نتیجه عملکرد ما نگاه جامعه و مردم به بهزیستی دچار تحول مثبت شود نشان می‌دهدکه ما خوب عمل کرده‌ایم و اگر این اتفاق نیفتد، باید در عملکرد خودمان بازنگری کنیم.

کد خبر 39079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد