تقدیر استاندار از مدیر کل بهزیستی ایلام به پاس مشارکت در عرصه مبارزه با مواد مخدر

استاندار ایلام از دکتر "زهرا همتی" مدیر کل بهزیستی استان ایلام به پاس خدمات و مشارکت در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بهزیستی ایلام،  همایش تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر استان  با حضور مسئولان استان و مدیران عضو شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سالن اجتماعات استانداری ایلام برگزار شد.

استاندار ایلام در این همایش گفت: نرخ اعتیاد به مواد مخدر در استان نسبت به سایر استان های کشور بسیار پایین و در ردیف استان ۲۷ کشور قرار داریم.

تقدیر استاندار از مدیر کل بهزیستی ایلام به پاس مشارکت در عرصه مبارزه با مواد مخدر

محمد نوذری اظهار کرد: نرخ اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد است اما در استان ایلام ۱.۹ بوده و استان در ردیف استانهای پاک کشور قرار دارد.

وی افزود: همچنین از نظر سن اعتیاد نیز در استان با میانگین ۲۳ سال و تعداد خانم های معتاد نیز دارای شرایط مناسبی هستیم زیرا بر اساس گزارش های اعلامی از بهمن سال گذشته تاکنون تنها پنج خانم به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده اند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به یک کار فرهنگی است تا با فرهنگ سازی همه مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه تلاش کنند و خانواده ها، معتمدین، نهادهای مدنی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های فعال در این حوزه و رسانه ها تلاش کنند.

نوذری یادآور شد: معضل اعتیاد سایر آسیب های اجتماعی نظیر سرقت، بزهکاری، طلاق و ... را به همراه دارد که رابطه تنگاتنگی با موضوع اعتیاد به مواد مخدر دارند.

وی از تلاش های سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضا که استان را برای فعالان عرصه تولید و توزیع مواد مخدر ناامن کردند، تقدیر و اظهار داشت: حدود ۵۰۰ تشکل غیر دولتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعال هستند که بیشتر اعضای آنها تحصیل کرده و جوانان اند و می توانند در این حوزه در راستای فرهنگ سازی و مبارزه با اعتیاد فعالیت کنند.

در پایان این همایش از فعالان این حوزه از جمله مدیر کل بهزیستی ایلام با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

پایان

کد خبر 39012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد