درگز | معابر درگز جهت سهولت تردد معلولین، همسطح سازی می‌شود

در نخستین جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان درگز، مقرر شد بهزیستی گزارشی از عملکرد خود در زمینه مناسب‌سازی مسکن و معابر روستایی برای مددجویان و منابعی را که در این بخش هزینه کرده به مدیران عضو کمیته ارائه کند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی درگز، این اقدام در جهت تشویق مدیران اجرایی درگز برای تسریع در مناسب‌سازی اماکن عمومی و ادارات دولتی انجام می‌شود.

بهزاد رمضانی گفت: در این جلسه، گزارشی از نواقص مهم دسترس‌پذیری اماکن عمومی در شهرستان به رئیس کمیته ارائه شد.

وی افزود: قرار شد شهرداری پیاده‌روها و معابر باقیمانده را همسطح‌سازی و مسیر ویژه معلولیت‌های مختلف را مشخص نماید.

وی همچنین از دستور رئیس جلسه برای تعمیر بالابر تنها شعبه بانک سپه در درگز که در کنار پله‌های ورودی تعبیه شده خبر داد و گفت: اگر این بالابر تعمیر نشود تردد افراد دارای معلولیت به داخل بانک امکان‌پذیر نیست و یا اگر دیگران هم بخواهند کمک کنند، این کار با دشواری انجام می‌شود.

رمضانی تأکید کرد: در این جلسه، معاون فرماندار قول داد که دستگاه‌ها را در جهت هزینه کردن اعتبارات لازم از محل بودجه‌ی دستگاهی برای مناسب‌سازی مکلف نماید.

به گزارش رسیده، در این جلسه نمایندگان بانک سپه، بنیاد شهید، شهرداری، بنیاد مسکن و فرمانداری حضور داشتند و مقرر شد دلیل عدم حضور سایر مدیران، از طرف بهزیستی پیگیری شود.

بر اساس دستور دولت، کمیته فنی مناسب‌سازی هر سه ماه یک بار به ریاست فرماندار در شهرستان‌ها برگزار و تصمیمات لازم در زمینه مناسب‌سازی شهرستان توسط این کمیته اتخاذ و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

مصوبات این کمیته به مثابه مصوبات دولت لازم‌الاجرا می‌باشد.

کد خبر 38962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد