در رسانه| بهزیستی کبودراهنگ از معتادان بهبود یافته حمایت شغلی می‌کند

ایسنا/همدان رئیس بهزیستی کبودراهنگ گفت: سال گذشته حدود ۱۹۸ نفر از معتادان جامعه هدف بهزیستی بصورت خود معرف از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند و مهمترین هدف بهزیستی حمایت شغلی افراد بهبود یافته است.

به گزارش ایسنا، رضا جعفری نیکو امروز هشتم تیرماه، در جلسه ای که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزارشد، گفت: در شهرستان کبودراهنگ یک مرکز اقامتی، درمانی و کاهش آسیب ترک اعتیاد  دایر و فعال است که درسال گذشته حدود ۱۹۸ نفر از معتادان جامعه هدف بهزیستی بصورت خود معرف از خدمات فرهنگی، درمانی و  آموزشی  این مرکز بهره‌مند شدند.

جعفری نیکو از فعالیت مرکز درمان سرپایی متادون تراپی (درمان نگهدارنده با متادون) در کبودراهنگ خبر داد و افزود:  افراد مبتلا به اختلال مواد مخدر در این مرکز با جایگزین کردن قرص یا شربت متادون به جای استفاده از مواد مخدر، عوارض و رفتارهای پرخطر ناشی از مصرف مواد را به حداقل می‌رسانند.

وی تصریح کرد: سال گذشته در مراکز درمانی معتادان به ۱۸۰ نفر خدمات داده شده است و ۵۹۵ نفر از معتادان متجاهر و افراد آسیب دیده از مواد مخدر مانند کارتن خواب‌ها و اشخاص دارای بیماری خاص مانند ایدز و هپاتیت و معتادان بی‌خانمان  با همکاری نیروی انتظامی و با حکم قضایی در مراکز درمانی  بهزیستی پذیرش ونگهداری شده اند.

جعفری نیکو درباره  استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آگاه کردن و مقابله با آسیب‌های  اجتماعی اظهار کرد: برنامه‌هایی از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارکنان پایور نیروی هوایی، سربازان وظیفه و پدافند پایگاه نوژه، مددجویان مقیم مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶، مشاوره رایگان به عموم مردم، سخنرانی در مساجد، پخش بروشوردر نماز جمعه ومحلات آسیب خیز جزو برنامه‌های آگاه‌سازی مردم بوده که در دستور کار بهزیستی کبودراهنگ قرار گرفته است.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان را یکی از راه‌های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد دانست و گفت: افرادی که مهارت خاصی داشته یا گواهی فنی و حرفه‌ای دارند و یا مجوز کسب و کار داشته باشند می‌توانند از بهزیستی وام‌های اشتغالزایی دریافت کنند.

 وی افزو: پیمانکارانی که افراد بهبود یافته از اعتیاد را به کارگیری کنند مشمول طرح دریافت وام کارفرمایی به پیمانکار می‌شوند، در سال گذشته به ۵۰نفر از بهبودیافتگان تسهیلات اشتغالزایی پایدار پرداخت شده است.

جفعری نیکو  گفت: در شهرستان کبودراهنگ موسسات مردم نهاد فعالیت دارند که با تشکیل تیم‌های  اجتماع محور، مهارت فرزند پروری، مهارت شیوه‌های صحیح زندگی و زناشویی، آموزش خانواده، پیش از ازدواج، پیشگیری از اعتیاد و ایدز، استفاده صحیح از فضای مجازی در محلات شهری و روستایی شهرستان را  آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: درسال گذشته  کار رسانه‌ای در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و تبلیغ و اطلاع رسانی خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ انجام شد که در آن با حساس سازی جامعه در قالب توزیع تراکت، نصب بنر و برگزاری کلاس آموزشی، بهره گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی در بین خانواده ها و محیط اداری در سطح شهرستان در حال انجام است.

رئیس بهزیستی کبودراهنگ بیان کرد: هدف ازاجرای برنامه‌ها وبرگزاری آموزش‌ها این است که با آگاه کردن جامعه برای مقابله با معضل  اجتماعی اعتیاد و ایجاد  تنفر عمومی  با روش‌های صحیح فرزند پروری، افرادی با تاب آوری بالا را پرورش دهیم تا جوانان در مقابل سختی‌ها و ناملایمات روش‌های غلطی مثل استفاده از مواد مخدر را انتخاب نکنند.

کد خبر 38943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد