۲۳۸۰ فرزند امدادبگیر در خانواده‌های جایگزین تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی هستند

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی بر توجه مددکاران و ناظران فرزندان امدادبگیر در خانواده‌های جایگزین به وضعیت روحی روانی و شرایط تربیتی و پرورشی فرزندان تأکید کرد.

شهره شاهرودی ظهر امروز در دومین کارگاه آموزش سوپروایزری ویژه مددکاران و مسؤولان فنی کلینیک‌های طرف قرارداد دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی خراسان رضوی، این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: اگر چه مسائل زیستی و فیزیکی از قبیل خورد و خوراک و مسائل عادی فرزندان برای ما مهم است اما آنچه بیش از این جنبه، اهمیت دارد شرایطی است که فرزند در آن تربیت می‌شود و رشد می‌یابد و آماده‌ی زندگی مستقل درجامعه می‌گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۳۸۰ فرزند در خراسان رضوی در خانواده‌های جایگزین بسر می‌برند مسؤولیت مددکاران و مسؤولان فنی مراکزی که وظیفه  نظارت بر زندگی این کودکان را دارند سنگین توصیف کرد.

شاهرودی گفت: رنج سنی این کودکان از ۲ تا ۲۶ سال را در برمی‌گیرد و بهزیستی سالانه میلیاردها تومان برای زندگی این فرزندان در کنار خانواده‌ی جایگزین، هزینه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: یارانه نگهداری این فرزندان به خانواده‌های جایگزین در سال ۱۴۰۰ به بیش از یک میلیون و یکصد هزار تومان در ماه رسیده و انتظار می‌رود این مبلغ در جهت رفاه، آسایش، تربیت و رشد متوازن و صحیح کودک هزینه شود.

به گفته‌ی شاهرودی ۱۲۳۰ نفر از این فرزندان در خانواده‌های جایگزین در مشهد بسر می‌برند و بقیه در شهرستان‌ها در میان خانواده‌های نسبی و خویشاوندان زندگی می‌کنند.

به گفته‌ی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، این فرزندان در تمام مدت اقامت در خانواده‌های جایگزین از کمک هزینه زندگی بهره‌مند هستند و از زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند هزینه‌های تحصیل را نیز دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: مددکاران و مسؤولان فنی مراکز و کلینیک‌های مددکاری طرف قرارداد، باید دقت بسیار زیادی داشته باشند که این فرزندان از شرایط مطلوب تربیتی و رشدی برخوردار باشند و اگر خانواده، وضعیتی دارد که رشد و تعالی معنوی و شخصیتی وی در مخاطره قرار می‌گیرد باید اقدامات مراقبتی و نظارتی را طبق دستورالعمل‌های بهزیستی انجام و گزارش آن را به دفتر کودکان منعکس نمایند.

در این کارگاه که به مدت یک روز برگزار می‌گردد نزدیک به ۵۰ نفر از مسؤولان فنی و مددکاران این مراکز حضور دارند که در دو روز متوالی، آموزش می‌بینند.

کد خبر 38796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد