قبادی دانا: به خانواده های معتادان بهبود یافته در مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی، تا استقلال کامل مستمری پرداخت می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به شهرستان سبزوار با تأسیس مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در این شهرستان موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر وحید قبادی دانا در بازدید از مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت روشنایی به زندگی در این شهرستان، ضمن گفتگو با مسوولین بهزیستی خراسان رضوی و شهرستان سبزوار، از وضعیت این کمپ، امکانات و شرایط آن برای تأسیس مرکز جامع اطلاع حاصل کرد.

وی با اشاره به این که مدل مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، همان الگویی است که پیش از این در کشورهای اروپایی تجربه شده و در کشور ما هم نشان داده که تجربه موفقی است، گفت: سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن معتادانی که در این مراکز پذیرش می شوند و خانواده هایشان، یارانه و بسته های حمایتی تدارک دیده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص مستمری به خانواده های معتادان بهبودیافته در مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خبر داد و گفت: از هنگامی که مددجو در مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرد تا هنگامی که مشغول به یک شغل مستقل بشود خانواده از طریق دریافت مستمری تحت حمایت بهزیستی قرار دارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بهزیستی به ازای هر معتاد برای مدت یک سال اقامت و حرفه آموزی در مراکز جامع، ۹ میلیون تومان یارانه پرداخت می کند و برای تجهیزات اشتغالی هر بهبودیافته که بخواهد برایش شغل ایجاد شود ۳۰ میلیون تومان اختصاص می یابد.

قبادی دانا یادآورشد: همچنین برای ایجاد شغل در بیرون و پس از ترخیص و استقلال ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده می شود.

وی از مسئولین این کمپ خواست امکانات و زمینه های لازم برای تأسیس مرکز جامع را مهیا کرده و ظرفیت  آن را به یکصد نفر برسانند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در این مرکز، پس از سم زدایی ۴ ماه اقامت و ۸ ماه درمان سرپایی، حمایت و حرفه آموزی و مشاوره مددکاری و روان شناختی به مددجویان ارائه می شود.

شایان ذکر است، مرکز ترک اعتیاد اقامتی «روشنایی به زندگی» با عرصه ۴ هکتاری و اعیان ۵۰۰ متری در ۵ کیلومتری غرب سبزوار قرار دارد.

کد خبر 38612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد