۱۰ خانه حمایتی کوچک بهزیستی برای سالمندان در استان تهران فعال است

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: ۱۰ خانه حمایتی کوچک بهزیستی مبتنی بر مردم و در بستر اجتماع برای سالمندان در این استان فعال است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل ازایرنا، سید احمد خادم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این خانه ها با جمعیت کمتر، سالمندان خدمات دریافت می کنند.  

وی افزود: به صورت کوتاه مدت و حتی روزانه امکان نگهداری سالمندان در این خانه ها وجود دارد.  

خادم  با اشاره به اینکه در صدد افزایش خانه های کوچک هستیم، گفت: افراد در محله های خودشان با حضور متخصصان می توانند این مراکز اقامتی را افزایش دهند.  

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد را توسعه می دهیم، گفت: از خود خانواده بهزیستی افراد مشاور را جذب کردیم تا مطالبه گری را شاهد باشیم.  

وی بیان داشت: خانه افرادی که نیاز به مناسب سازی دارد انجام می شود و این باعث ماندگاری افراد در خانه ها می شود. امسال ۴۰ خانواده را هدف قرار داده ایم تا خانه های آنها مناسب سازی شود.  

وی تاکید کرد: باید افراد در زندگی روزمره از توانایی هایی که دارند استفاده کنند و توانمند شوند به همین دلیل با ارائه آموزش ها در صدد توانمندسازی مددجویان هستیم و در این زمینه طرحی را دنبال می کنیم که فرد در مرحله اول معلولیت را بشناسد و سپس به دنبال رفع نیازهایش در جامعه حرکت کند.  

خادم با اشاره به اینکه در سال گذشته با جهش شدید قیمت ها مواجه شدیم، گفت: سعی کردیم سطح مشارکت بهزیستی را افزایش دهیم در همین راستا برای تهیه تجهیزات مددجویان برنامه داشتیم که در سال ۱۳۹۹ موفق به اجرای آن نشدیم.

وی گفت: افرادی که نیازمند تجهیزات هستند به مراکز مثبت زندگی مراجعه می کنند و در سازمان برای خرید کمک هزینه آن تایید خواهد شد.  

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: تمام روند به صورت الکترونیکی انجام می شود که امیدواریم امسال بتوانیم تجهیزات را دریافت کنیم همچنین درصددهستیم با استفاده از توان متخصصان لوازم ها و تجهیزات مورد نیاز مددجویان در داخل کشور تولید شود.

کد خبر 38432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد