ارسنجان| بازدید از مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد ( کمپ )

دادستان ارسنجان به طور سرزده از مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد (کمپ) تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید یوسفی دادستان ارسنجان به همراه عواطفی کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همچنین یعقوبی رئیس اداره بهزیستی از تنها مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد این شهرستان بازدید بعمل آوردند و کیفیت خدمات در این مرکز، سطح رعایت پروتکل های بهداشتی، وضعیت پرونده های رهجویان و.... را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ارسنجان ، یعقوبی ضمن قدردانی از تعامل خوب دادگستری و شبکه بهداشت و درمان با اداره بهزیستی شهرستان ، حضور دادستان در این مرکز را قوت قلبی برای بهزیستی دانست و افزود : اداره بهزیستی بدلیل مواجه گسترده با افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب اجتماعی ( اعتیاد) قرار دارد و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاههای دولتی بویژه دادگستری می باشد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، در این بازدید از روند اجرای فعالیتها ، برنامه ها و نحوه پذیرش و نگهداری بیماران در این مرکز آشنا و از زحمات مجموعه بهزیستی به اقشار آسیب دیده تقدیر و تشکر نمود و خاطر نشان کرد : خدمت بهزیستی به اقشار خاص جامعه ، توفیق الهی بوده و مشمول خیر و برکت است.
وی در این بازدید ضمن سرکشی از قسمت‌های مختلف مرکز در بین افراد بستری شده حاضر و از نزدیک با آن‌ها گفتگو کرد.  همچنین مدعی‌العموم بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و همچنین تقویت اراده معتادان در بازگشت دوباره به جامعه و عدم استفاده از مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها خانواده‌ها را بلکه جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است که باید به‌ صورت جد به امور رسیدگی شود. او همچنین خطاب به بیماران بستری شده در این مرکز  گفت: شما که گرفتار این معضل خطرناک هستید، بیایید با یک عزم، اراده آهنین و همت مضاعف خود را پاک و به آغوش گرم خانواده برگردید.


دادستان ارسنجان در پایان از مسئولین این کمپ ترک اعتیاد رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی، ایمنی، عدم برخورد فیزیکی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت اشتغال و پیگیری امور فرهنگی را خواستار شد.


 در ادامه عواطفی کارشناس شبکه بهداشت و درمان نیز ضمن بازدید از این مرکز (کمپ ترک اعتیاد) از نحوه پذیرش بیماران با توجه به شیوع ویروس کرونا متذکر شد : به جهت رعایت پروتکل های  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، ظرفیت  این موسسه با ظرفیت و پذیرش ۵۰ درصد باید با نهایت دقت و دستورالعمل‌های مورد توجه قرار گرفته و از پذیرش افراد مشکوک به کرونا خودداری شود.
 

کد خبر 38418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد