در رسانه/ راه اندازی مرکزراه نوین برای بانوان آسیب دیده تبریزی

مرکز راه نوین به همت خیرین برای حمایت و مشاوره رایگان به بانوان آسیب دیده حوزه اجتماعی راه اندازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این مرکز برای همه گروه های سنی دختران و بانوان از ۱۳ تا ۶۰ سال و به همت جمعی از خیرین در تبریز راه اندازی شده اما بانوان سایر شهرهای استان هم می توانند از آن بهره مند شوند.
هرچند بانوان آسیب دیده از معضلات اجتماعی مانند همسر آزاری یا همسران معتاد و دیگر حوزه های آسیب اجتماعی امکان اقامت در این مرکز ۱۳۰ متری را ندارند اما کارشناسان این مرکز برای همراهی و حمایت از این بانوان با طی مراحل لازم ، در منزل این افراد حضور یافته و مداخلات لازم را انجام خواهند داد.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی غیر اقامتی استان با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های مرتبط با زنان آسیب دیده اجتماعی در شهر تبریز راه اندازی شد.
فرگل صحاف ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه توسعه در حوزه اجتماعی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی این مراکز کرده که آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.
وی افزود : حمایت، بازپروری و توانمند سازی گروه هدف، ایجاد زمینه بازپیونداجتماعی برای آنان، ارائه خدمات خانواده محور به زنان آسیب دیدی اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی اجتماع محور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات حمایتی و تخصصی برای زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه آموزش‌های تخصصی لازم به زنان مذکور و استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی به منظور هم افزایی را از اهداف اختصاصی این مراکز است.
صحاف تاکید کرد: روش‌های پذیرش زنان آسیب دیده‌ی اجتماعی در این مراکز از طرق مختلف از جمله ،خود معرفی، معرفی از طریق دستگاه قضایی، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی است.
وی افزود: فرد آسیب دیده اجتماعی که در مرکز پذیرش می‌شود، ابتدا توسط مددکار اجتماعی مورد ارزیابی فردی و خانوادگی و اجتماعی قرار گرفته و سپس بازدید از منزل انجام می‌شود و متعاقبا روانشناس، پیشینه مشکل را ارزیابی می‌کند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از معاینه وضعیت روانی و انجام تست روانشناسی، طرح درمان صورت گرفته و صورت جلسه تیم تخصصی تشکیل و متناسب با نوع مشکل، مداخلات تخصصی صورت می‌گیرد.

کد خبر 38403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد