مرکز توانبخشی روزانه چند معلولیتی در گلبهار راه‌اندازی می‌شود

دادستان و فرماندار گلبهار از عملکرد بهزیستی در این شهرستان قدردانی کردند.

قدردانی مسؤولان گلبهار از بهزیستی در نشست معارفه‌ی رئیس بهزیستی شهرستان گلبهار که پیش از ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد عنوان گردید.

در این نشست که با حضور مسؤولان اجرایی گلبهار و چناران برگزار گردید، جواد صادق‌پور به عنوان رئیس بهزیستی این شهرستان معرفی شد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه بر نقش بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تأکید کرد.

دکتر مسعود فیروزی گفت: گلبهار با وجود اینکه هنوز شهرستان تازه‌تأسیسی است اما به جهت اینکه سرریز جمعیت شهرستان‌های همجوار را پوشش داده و منطقه‌ی جدیدی برای زندگی است جمعیت زیادی را جذب کرده و طبعا فعالیت‌های تحت نظارت بهزیستی نیز در آن نسبت به شهرستان، پر رنگ است.

وی گفت: در حال حاضر سه خانه فرزندان، دو کمپ ترک اعتیاد و دو مرکز سالمندان در این شهرستان در حال فعالیت هستند که نسبت به برخی شهرستان‌های استان که سابقه‌ی طولانی‌تری دارند مراکز بیشتری در این جا هست.

فیروزی ضمن تشکر از مسؤولین بهزیستی چناران و نمایندگی گلبهار گفت: مسؤولان شهرستان مدت ها پیگیر تأسیس اداره بهزیستی بودند و ما بعد از بررسی زیاد تصمیم گرفتیم آقای صادق‌پور را که از همکاران سخت‌کوش و پر تلاش ستاد هستند در این شهرستان معرفی کنیم.

وی گفت: با هماهنگی که ایشان با سایر مسؤولان شهرستان دارند امیدواریم بتوانیم در حدود مقدورات، امکانات لازم را در اینجا مستقر کنیم که خدمات بهزیستی به نحو مناسبی ارائه شود.

وی از تأسیس یک مرکز توانبخشی روزانه چند معلولیتی در آینده‌ی نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در بازتوانی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت‌های مختلف از قبیل نابینایان، ناشنوایان، کودکان اوتیسم، معلولین ذهنی و جسمی حرکتی ایفا کند.

فرماندار گلبهار نیز در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات بهزیستی در گلبهار گفت: طلاق و آسیب‌های اجتماعی، اولویت بهزیستی در این شهرستان باید باشد زیرا از تمام نقاط استان، شهروندانی به اینجا آمده و زندگی می‌کنند که طبعا این اختلاط جمعیتی، مشکلاتی دارد که باید مورد آسیب‌زدایی قرار گیرد.

مهدی دونده گفت: در گلبهار ۴۰ هزار مسکن ساخته شده که صاحبان همه‌ی آنها از سایر شهرستان‌ها به اینجا آمده‌اند و سبک و رفتار زندگی اجتماعی آنها متناسب با محیط‌های قبلی بوده و حالا باید تغییرات اجتماعی برای هماهنگی با محیط جدید داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی منطقه گفت: گلبهار یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های تولیدات کشاورزی را دارد که با فعالیت بهزیستی، می‌تواند منبع خوبی برای مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های بهزیستی باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های دانشگاه آزاد در شهرستان گلبهار خالی بوده‌اند گفت: با توافقی که با دانشگاه شده تعدادی از این واحدها در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته که واحد اداری خود را مستقر کنند تا به تدریج خودشان ساختمانی داشته باشند.

فرماندار گلبهار با اشاره به وضعیت اجتماعی شهرستان گفت: اینجا مسئله‌ی تک‌والدی خیلی شایع است که منشأ آسیب می‌تواند باشد و باید سر و سامانی به این وضعیت داده شود.

وی همچنین با تأکید بر استقرار مدیران منصوب شده در شهرستان، برای رئیس بهزیستی گلبهار آرزوی موفقیت کرد.

همچنین دادستان گلبهار در این جلسه بر حمایت دادستانی از بهزیستی تأکید کرد.

خلیل‌آ.. برزنونی گفت: کمپ ترک اعتیاد جزو ضروریات شهرستان بود که خوشبختانه با تلاش همه مسؤولان شهرستان به موقع ایجاد شد.

وی افزود: ما در حوزه دادستانی از بهزیستی در جریان کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کنیم.

دادستان گلبهار گفت: کمپ‌ها باید خروجی قابل قبولی داشته باشند و صرفا جمع آوری و ارائه‌ی آمار نباشد بلکه توانمندسازی و بازتوانی بیماران مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین بر شناسایی خانواده‌ی معتادان و برنامه‌ریزی برای طرح تقاضا از سوی خانواده تأکید کرد.

برزنونی گفت: خانواده باید در جریان آمدن بیمار به کمپ قرار گیرد و با جریان درمان و بازتوانی او هماهنگی و همراهی داشته باشد و از نظر قانونی نیز با مسؤولان همکاری کند.

وی ضمن تبریک انتصاب رئیس بهزیستی از وی خواست بر فعالیت‌های بهزیستی و کمپ‌ها نظارت کامل و دقیق داشته باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که نقش هر دستگاه در این فعالیت‌ها مشخص شود و گزارش‌های دوره‌ای منظم به دادستانی داده شود که میزان عملکرد و همکاری دستگاه‌ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گیرد.

کد خبر 37760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد