در رسانه|بهزیستی مسوولیتی درخصوص مهدهای کودک ندارد

اهواز - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: بهزیستی مسوولیتی در خصوص مهدهای کودک ندارد و اداره مهدهای کودک و صدور و تمدید مجوز فعالیت مهدها از امسال به آموزش و پرورش واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،محمدرضا عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اول امسال بهزیستی در زمینه مسایل مهدهای کودک مسوولیتی نداشته و شهروندان می‌توانند مسایل مربوط به مهدهای کودک شامل شهریه، مدارک، نحوه‌ مدیریت، مجوزها و موارد دیگر را از آموزش و پرورش استعلام کنند.

وی افزود: فعالیت مهدهای کودک با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان خوزستان متوقف شد و این مراکز با آسیب مالی بسیاری روبه رو شدند که با ثبت نام در سامانه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا فرصتی برای جبران آسیب‌های شغلی ناشی از تعطیلی این مراکز به وجود آمد تا مورد حمایت قرار گیرند.

عباسی با اشاره به این که حدود ۸۰۰ مهدکودک اعم از شهری و روستایی در خوزستان زیر پوشش بهزیستی فعالیت می‌کردند بیان کرد: دوره مهدهای کودک فرصت استثنایی برای تربیت کودکان بوده و بهزیستی خوزستان نیز در سال‌های گذشته تلاش کرده گام‌های موثری در تربیت و پرورش کودکان بردارد.

پیش از این تمامی مجوزها از قبیل موافقت اصولی پروانه فعالیت، بازگشایی و راه‌اندازی مهدکودک‌ها در سازمان بهزیستی صادر می‌شد که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مسوولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد.

کد خبر 37513

برچسب‌ها

خدمات الکترونیک پرکاربرد